اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب:

همایش آینده تاریخ تشیع و تبرستان بین‌المللی طراحی شد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام کرد: همایش سال 93 تاریخ تشیع و تبرستان و تمدنی، بین المللی برگزار می‌شود.

همایش آینده تاریخ تشیع و تبرستان بین‌المللی طراحی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، سید علی موسوی نژاد شامگاه امروز در همایش ملی تشیع و تبرستان با بیان اینکه سخنان ارزشمندی در باب غدیر در این همایش مطرح شد، گفت: خرسندم که  امروز شاهد برپایی همایشی در سعید آباد هستیم که میعادگاه وفای به اهل بیت پیغمبر است.

وی با بیان اینکه غدیر با وجود مواجهه با بی وفایی‌ها مهد تشیع بود، افزود: این همایش مصادف با روز مبارزه با استکبار آن زمان  یعنی عباسیان است، مردم منطقه  مردمی آگاه بوده و استکبار را شناخته بودند و خط موازی و انحرافی را تشخیص داده بودند. 

موسوی نژاد با اشاره به روز بیعت و همراهی تبرستانیان برای مبارزه با حکومت عباسی تصریح کرد: نه تنها مازندران بلکه کل جهان اسلام به وفاداری مردم منطقه اسلام مدیون هستند.

وی با اشاره به اینکه اسلام علوی که انسان را دعوت به عقل‌مداری و عدالت‌محوری می‌کند، گفت: مردم منطقه اسلام علوی عقل‌گرا را انتخاب کردند و این درسی است که برای ما که تسلیم قضا  و قدر  و بی‌اختیار شدن نشویم. تبعیت مردم تبرستان تبعیت کورکورانه نیست و از روزی عقل است.

موسوی نژاد با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ادامه دهنده علوی باشیم باید عدالت محوری را در سرلوحه کار خود قرار دهیم، ادامه داد: استقلال‌طلبی مردم مازندران که سر تعظیم برابر زورگویان فرو نیاورده و تا وقتی که از درون خودشان حکومتی نجوشید مقاومت کردند از نکات برجسته این تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه غالب بزرگ اهل سنت چالوس از بیعت‌کنندگان با حسن‌بن‌زید بودند، خاطرنشان کرد: همایش ملی تشیع و تبرستان درس‌هایی است که می‌توانیم از تاریخ گرانبهای علویان داشته باشیم.

موسوی‌نژاد تصریح کرد:  همایش سال 93 تاریخ تشیع و تبرستان  و تمدنی بین‌المللی است و ابعادی بین‌المللی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود کتابخانه تخصصی تشیع و تبرستان را در مرزن آباد احداث و منابع را از اقصی نقاط جهان اسلام گردآورند تا هر پژوهنده‌ای بداند برای دستیابی به این منابع به کجا مراجعه کند. ضمن اینکه تهیه یک فیلمنامه تاریخ مستند به دست کارگردانان زبده کشور نیز می‌تواند در این راه تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول