اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

ولایت علی(ع) افتخاری بزرگ برای شیعه است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم ولایت امام علی(ع) و پیروی از ائمه اطهار را بزرگترین افتخار برای شیعیان دانست.

ولایت علی(ع) افتخاری بزرگ برای شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از افسران نیروی انتظامی در سخنانی با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر قم، ضرورت پاسداری از حریم ولایت را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ولایت علی(ع) برای شیعیان افتخاری بزرگ و ارزشمند به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انتخاب امام و انتصاب ولایت توسط خداوند صورت می‌گیرد افزود: مردم نمی‌توانند امام را انتخاب کنند چرا که از دانش امام شناخت و درکی ندارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه درک مقام امامت از عهده انسان خارج است، انتصاب برخی ائمه در سنین کودکی به امامت را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: مقام امامت فقط و فقط از سوی ذات اقدس حق واگذار می‌شود.

وی در ادامه ضرورت آشنایی شیعیان با مبانی دینی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: کسانی که اهل ولایت هستند باید مقام علمی بالایی داشته باشند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: افتخار ما این است که ائمه اطهار(ع) پیشوایان ما هستند و باید همواره با عمل به دستورات دینی از ایشان پیروی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایمان واقعی منجر به سعادت افراد می‌شود، گفت: ایمان نباید زبانی باشد و کسی که می‌گوید به خداوند متعال ایمان دارد باید این ایمان در رفتار و کردار او قابل مشاهده باشد.

استاد حوزه علمیه قم به اهمیت رعایت تقوا اشاره کرد و افزود: تقوا به معنای ترک محرمات و عمل کردن به واجبات است و انسان را به سعادت رهنمون می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گناهان موجب بروز سختی و مشکلات برای افراد می‌شود اظهار کرد: برخی هنوز باور ندارند که این عالم صاحب داشته و حساب و کتاب دارد و گویی بعد از مرگ زندگی ابدی وجود ندارد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول