اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته علمی کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات:

مشهد می‌تواند قطب علمی کشور باشد

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات گفت: مشهد با وجود ظرفیت بالا قابلیت این را دارد که قطب علمی کشور باشد.

مشهد می‌تواند قطب علمی کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مجید مزینانی ظهر امروز در آستانه برگزاری نخستین کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بخش مقالات، استقبال بی‌نظیری را شاهد هستیم.

مزینانی در ارتباط با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌‌های آموزشی در کنگره خاطرنشان کرد: 64 نشست در شش زمان از روز چهارشنبه 17 آبان ماه امسال به مدت سه روز برگزار و در هر نشست 11 مقاله همزمان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این کنگره برخلاف دیگر همایش و کنگره‌ها مقالات را در قالب پوستر به نمایش نمی‌گذارد بلکه مقالات منتخب باید به شکل سخنرانی ارائه شود و به همین منظور برای ارائه هر مقاله 15 دقیقه در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیته علمی کنگره از دستاوردهای کنگره و عدم توانایی جهت تجاری‌سازی یاد کرد و یادآور شد: در نخستین دوره برگزاری کنگره نمی‌توان انتظار تجاری‌سازی ایده‌ها را داشت، تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی آن و در نهایت تولید ثروت برنامه‌ای طولانی مدت بوده که نیاز به زمان دارد.

وی تاکید کرد: دستاوردهای کنگره با توجه به توانایی‌های موجود در دو محور تعریف می‌شود، نخست کنگره را محلی جهت ارائه نتایج کار محققان قرار داده‌ و همچنین زمینه را برای انسجام و همگرایی دستگاه‌های مختلف فراهم کرده‌ایم.

مزینانی با ابراز نارضایتی از چالش‌های موجود در برگزاری کنگره گفت: در بخش داوری مقالات با توجه به حجم دور از انتظار مقالات امر داوری دشوار بود که با توجه به نتایج رضایت‌بخش استقبال‌کنندگان این چالش به نقطه امیدواری تبدیل شد.

وی اظهار کرد: مشهد به دلیل ظرفیت بالای علمی قابلیت این را دارد که قطب علمی کشور باشد که برای تحقق این امر نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مرتبط هستیم.

وی از برگزاری نخستین کنگره ملی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در سال‌های آینده در بخش منطقه‌‌ای خبر داد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول