اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی خبر داد

کشف بیش از 500 تن کالا در خوی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوی از کشف بیش از 535 تن انواع کالا در این شهرستان خبر داد.

کشف بیش از 500 تن کالا در خوی

یحیی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به کشف مقدار قابل توجهی گندم، برنج و قند در چند روز گذشته در خوی، اظهار داشت: در بازرسی‌های به عمل آمده توسط بازرسان این اداره، 500 تن گندم از یکی از کارخانجات تولید آرد کشف شد.

وی ارزش ریالی کالای مکشوفه را 2 میلیارد و 153 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این کارخانه که از تحویل کالای خود امتناع می‌کرد با تشکیل پرونده‌ به منظور تصمیم‌گیری به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

کاظمی همچنین برنج هندی و قند را از دیگر کالاهای مکشوفه برشمرد و گفت: پیرو گزارشات مردمی مبنی بر اختفای برنج و قند توسط افراد سودجو در یک واحد مسکونی، بازرسان سازمان با شناسایی محل مورد نظر، مقدار 22 تن برنج هندی و 13.50 تن قند کشف کردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی خاطرنشان کرد: پرونده این کالاهای مکشوفه نیز که ارزش ریالی آن بیش از 918 میلیون ریال تخمین زده شده است به منظور صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: گرانی علل مختلفی دارد از جمله افزایش نقدینگی، قیمت ارز، قیمت‌های جهانی و بحث تقاضا اعم از مصرفی و سرمایه‌ای که حتی مخارج و بودجه دولت در این امر تاثیر دارد.

کاظمی با اشاره به دو طرح تشدید نظارت و نیز پلمپ واحدهای متخلفی که تخلفات خود را تکرار می‌کنند از این طرح‌ها به عنوان ابزاری برای کنترل بازار اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با برخورد با هرگونه بی‌ثباتی و تخلف در سطح بازار برخورد می‌شود تا قیمت‌ها به جایگاه واقعی خود برسند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول