اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی مشهد:

برون‌سپاری را نباید با خصوصی‌سازی اشتباه گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی مشهد گفت: برون‌سپاری با خصوصی‌سازی متفاوت است و در برنامه چهارم و پنجم توسعه، برون‌سپاری دارای جایگاه ویژه‌ای است.

برون‌سپاری را نباید با خصوصی‌سازی اشتباه گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرتضی خادمی ظهر امروز در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی مشهد در ارتباط با ابعاد برون‌سپاری اظهار کرد: هنگامی ‌که موضوعی مانند برون‌سپاری از عمق و پیچیدگی زیادی برخوردار است، در ارتباط با آن پژوهش صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد افزود: برون‌سپاری در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه بسیار پررنگ بوده است و شروع طرح برون‌سپاری، مصوبه کمیسیون شورای شهر مشهد در سال 88 است.

خادمی خاطرنشان کرد: برون‌سپاری با خصوصی‌سازی متفاوت است، در خصوصی‌سازی سهام سازمان‌ها و شرکت‌ها واگذار می‌شود، در صورتی‌که در برون‌سپاری، فعالیت است که به سازمان‌ها سپرده می‌شود و در برون‌سپاری تعداد حقوق‌بگیران کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: در واقع برون‌سپاری؛ کوچک‌سازی سازمان است و پس از آن باید از لحاظ ساختار و فرآیند و منابع انسانی تفاوت ایجاد شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با مزایای برون‌سپاری گفت: برون‌سپاری مزایای بسیاری مانند ارتقای کیفیت و ارائه خدمات و همچنین پشتیبانی سازمان‌ها را در بر دارد تا مدیران روی فعالیت‌های اصلی تمرکز کنند.

خادمی تاکید کرد: البته برون‌سپاری موانعی مانند نداشتن اطلاعات کافی از بهای تمام شده خدمات سازمان و کاهش کنترل بر بروی فعالیت‌های سازمان نیز دارد.

وی با اشاره به اقدامات پژوهشی در امر برون‌سپاری در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی مشهد اظهار کرد: درمرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد، در طرح برون‌سپاری یک پرسش‌نامه جامع و یک پرسش‌نامه طرف قرارداد تنظیم شد که بر این اساس، تمام سازمان‌ها فعالیت خود را در ارتباط با برون‌سپاری در این پرسش‌نامه‌ها مشخص کرده‌اند.

رئیس مرکزپژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد متذکر شد: البته در این طرح ضلع سوم که مردم هستند بررسی نشد چون نیاز به حجم کار بالایی دارد و بودجه کمیسیون این اجازه را نمی‌دهد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول