اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مطالعات و طراحی شهری شهرداری شیراز:

در طراحی شهری به سمت برون‌سپاری برویم

خبرگزاری فارس: مدیر مطالعات‌ و طراحی شهری شهرداری شیراز گفت: در طراحی شهری و شهرسازی باید به سمت برون‌سپاری برویم.

در طراحی شهری به سمت برون‌سپاری برویم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علاالدین ضیایی بعد از ظهر امروز در ششمین نشست تخصصی کمیته طراحی شهری کلان‌شهرهای کشور در شیراز اظهار داشت: بخش خصوصی می‌تواند همراه خوبی در حوزه طراحی شهری در کلان‌شهرها باشد.

مدیر مطالعات و طراحی شهری شهرداری شیراز اظهار داشت: به جای افزایش نیروی انسانی در شهرداری می‌توانیم در مقوله طراحی شهری به بخش خصوصی اعتماد کنیم.

وی گفت: این همایش فرصت خوبی است تا در صورتی که کلان‌شهرهای مختلف موافق باشند از یک مشاوره خصوصی برای پرو‍ژه‌های مختلف از مرحله طراحی تا اجرا استفاده کنیم.

ضیایی با اشاره به اینکه مشاور خصوصی می‌تواند تکیه‌گاه خوبی برای کلان‌شهرها باشد، تصریح کرد: یکی از اهدافی که در برگزاری این نشست دنبال می‌شود، استفاده از مشاوران بخش خصوصی برای انجام فعالیت‌های مختلف شهری است.

مدیر مطالعات و طراحی شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: در صورت توافق اعضای کمیته تمام پروژه‌ها از مراحل اولیه طراحی تا آخرین مرحله اجرا توسط مشاوران بخش خصوصی انجام می‌شود و با این کار علاوه بر صرفه‌جویی در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز بهره می‌بریم.

ضیایی پیشنهاد داد؛ شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور با انتخاب یک مشاور مشترک توانمند نسبت به برون‌سپاری کارها در حوزه طراحی تا اجرا سیاست‌های مشترکی را دنبال کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش نظارتی شهرداری کلان‌شهرها در این راستا خاطرنشان کرد: تصویب نهایی طرح پیشنهادی مشاور با شهرداری است و در جریان اجرای پروژه‌ها نیز شهرداری‌ها نظارت خواهند داشت.

*شیراز در حوزه طراحی شهری جایگاه مناسبی دارد

مدیر مطالعات و طراحی شهری شهرداری شیراز در ادامه با اشاره به موفقیت شهر شیراز در حوزه طراحی شهری و شهرسازی اضافه کرد: با نگاه مثبت مسئولان شهرداری و اعضای شورا مقوله طراحی شهری در شیراز بسیار جدی گرفته شده است و این کلان‌شهر در جایگاه خوبی نسبت به سایر شهرها قرار دارد.

وی گفت: برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌تواند ما را در این راه بیشتر یاری کند و شهرداری شیراز در صورتی که سایر کلان‌شهرها نیز نخواهند به صورت مشترک یک مشاور قوی را جذب کنند به تنهایی اقدام به این کار می‌کند.

ضیایی در پایان گفت: البته اگر تمام کلان‌شهرهای کشور موافقت کنند و از یک مشاور مشترک بهره‌مند شوند شاهد اتفاقی بزرگ در شهرسازی و طراحی شهری کشور خواهیم بود.

به گزارش فارس، ششمین کمیته تخصصی طراحی شهری و شهرسازی با حضور نمایندگان هفت کلان‌شهر امروز در شیراز با میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول