اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فلاورجان در مجلس خبر داد

مسائل اقتصادی محور طرح سؤال از رئیس جمهور / رئیس جمهور در پاسخ نباید طفره رود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: مسائل اقتصادی و ارزی به عنوان محور طرح سؤال از رئیس جمهور است و مغلطه و طفره رفتن از پاسخ قانع‌کننده رئیس جمهور به سؤالات نمایندگان مجلس امری غیر‌منطقی به شمار می‌رود.

مسائل اقتصادی محور طرح سؤال از رئیس جمهور / رئیس جمهور در پاسخ نباید طفره رود

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره طرح سؤال از رئیس جمهور اظهار کرد: از امضاکنندگان طرح سؤال از رئیس جمهور هستم و در حال حاضر با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این موضوع که مشکل و تشنجی در جامعه ایجاد نشود ما نیز بر این مسئله تأکید داریم.

وی اضافه کرد: نامه رئیس مجلس شورای اسلامی حاکی از این است که نمایندگان مجلس مطیع امر ولایت هستند و هر دستور صادر شده از سوی رهبر معظم انقلاب توسط نمایندگان مجلس مورد اطاعت قرار می‌گیرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آیین‌نامه این طرح در گذشته که رئیس جمهور توسط نمایندگان مجلس مورد سؤال قرار گرفت و پاسخ‌های وی به نمایندگان به صورت غیر‌منطقی و تمسخر‌آمیز بود با آیین‌نامه فعلی متفاوت است، تصریح کرد: در حال حاضر آیین‌نامه طرح سؤال از رئیس جمهور تغییر کرده و در گذشته نماینده سؤال کنندگان به مدت 15 دقیقه سؤال را مطرح می‌کرد و رئیس جمهور نیز باید در مدت یک ساعت به سؤالات مطرح شده پاسخ می‌داد.

وی با بیان اینکه همچنین رئیس جمهور بلافاصله پس از پاسخ دادن به سؤالات می‌توانست مجلس شورای اسلامی را بدون ارائه صحبت یا اظهار نظری از سوی نمایندگان ترک کند، ادامه داد: اما در حال حاضر با تغییر و اصلاح آیین‌نامه این طرح پس از صحبت‌های رئیس جمهور سؤال‌کنندگان باز هم از حق صحبت و اظهار نظر برخوردار هستند.

موسوی لارگانی تأکید کرد: همچنین پس از صحبت‌های رئیس جمهور نمایندگان مجلس باید نسبت به پاسخ‌های ارائه شده از سوی رئیس جمهور به نمایندگان رأی‌گیری کنند و با این رأی‌گیری قانع‌کننده بودن یا نبودن پاسخ‌های رئیس جمهور مشخص می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه براساس آیین‌نامه فعلی این طرح در صورتی که رئیس جمهور در پاسخ به شش سؤال مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس پاسخ قانع‌کننده‌ای را ارائه ندهد این موضوع به منزله استیضاح رئیس جمهور است، افزود: با وجود این موضوع زمینه‌های استیضاح رئیس جمهور فراهم می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع همانند سؤال از وزیر است، گفت: در صورتی که وزیری در پاسخ به سه سؤال جواب منطقی و قانع‌کننده‌ای را ارائه ندهد، زمینه‌های استیضاح خود را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه دریافت شش کارت زرد برای رئیس جمهور در این طرح سبب استیضاح وی می‌شود، اظهار کرد: اما با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب شاید سؤال از رئیس جمهور مطرح نشود و در صورت طرح شدن این سؤال اگر که رئیس جمهور پیرو ولایت فقیه باشد باید در چارچوب سؤالات به نمایندگان مجلس پاسخ بدهند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه پاسخ‌های رئیس جمهور به سؤالات نمایندگان باید در چارچوب محور‌های مطرح شده باشد، ادامه داد: مسائل اقتصادی و ارزی به عنوان محور طرح سؤال از رئیس جمهور است و مغلطه و طفره رفتن از پاسخ قانع‌کننده رئیس جمهور به سؤالات نمایندگان مجلس امری غیر‌منطقی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول