اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 7 ماه گذشته انجام شد

کمک 61 میلیارد ریالی البرزی‌ها به نیازمندان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: طی هفت ماه گذشته شهروندان خیر استان بیش از 61 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کرده‌اند.

کمک 61 میلیارد ریالی البرزی‌ها به نیازمندان

علی سالارکیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری کمیته امداد البرز طی سال جاری، ایجاد شرایط مناسب برای تشویق شهروندان به مشارکت در امور خیر بوده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا طرح‌هایی توسط این اداره در البرز اجرایی شده است که به واسطه آنها اقشار مختلف مردمی فرصت مشارکت در امور خیر و عام‌المنفعه را بیش از گذشته پیدا کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز افزود: طرح‌های فوق یک حوزه خاص و یا افراد محدود را در نظر گرفته بود و به صورتی برنامه‌ریزی کردیم که تمام شهروندان از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها بتوانند فرصت کار خیر را داشته باشند.

سالارکیا با اشاره به اجرای طرح‌هایی چون اکرام ایتام، جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزی و محسنین در استان البرز گفت: اجرای این طرح‌های خیرخواهانه با حمایت مردم روبه‌رو شد و شاهد بودیم که طی 7 ماه نخست سال جاری شهروندان البرزی کمک‌های نقدی و غیر نقدی خوبی به نیازمندان اهدا کردند.

وی افزود: در این مدت بیش از 61 میلیارد ریال کمک‌های مردم توسط کمیته امداد امام خمینی استان البرز جمع‌آوری و در راه رفع نیاز مددجویان زیرپوشش این کمیته و همچنین نیازمندان واقعی هزینه شده است.

مدیر‌کل کمیته امداد استان البرز اظهار داشت: بخش مهمی از این کمک‌ها توسط اقشار مختلف مردمی و با استفاده از صندوق‌های صدقات مستقر در شهرها و روستاهای البرز جمع‌آوری شده است.

*‌جمع‌آوری حدود 3 میلیارد ریال نذورات قربانی در استان البرز

سالارکیا در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه در ایام عید سعید قربان شهروندان البرزی چه میزان از نذورات خود را در اختیار کمیته امداد استان قرار دادند، گفت:‌ یکی از مهم‌ترین مشارکت‌های مردمی در البرز، اهدای نذورات به کمیته امداد برای توزیع میان نیازمندان واقعی است.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه البرزی‌ها در عید سعید قربان حدود 3 میلیارد ریال از نذورات قربانی اعم از گوشت قربانی و یا مبلغ نقدی را در اختیار کمیته امداد امام خمینی استان قرار دادند که براساس موازین شرعی در میان نیازمندان توزیع و برای رفع مشکلات آنها هزینه شد.

سالارکیا تصریح کرد: با توجه به فرهنگ‌سازی‌های انجام شده و تجارب سال‌های گذشته،‌ امسال در ایام عید سعید قربان کمیته امداد استان اقدام به برپایی پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری نذورات و قربانی‌های مردم کرد که این طرح نقش مهمی در تسریع برای جمع‌آوری قربانی‌ها و توزیع میان نیازمندان داشت.

*رشد 50 درصدی اهدای گوشت قربانی به کمیته امداد البرز

وی افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته حدود یک میلیارد و 800 میلیون ریال گوشت قربانی و وجه نقد در روز عید سعید قربان از سوی شهروندان البرزی در اختیار کمیته امداد استان قرار گرفته بود، امسال میزان نذورات و قربانی‌های مردم استان با رشدی بیش از 50 درصدی روبه‌رو بوده است.

*‌صندوق‌های صدقات بیشترین محل مراجعه مردم برای کمک به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی البرز در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بیشترین کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین در استان به چه شیوه‌ای اهدا می‌شود، گفت: بر اساس آمارهایی که داریم بخش مهمی از کمک‌های مردمی از طریق صندوق‌های صدقات جمع‌آوری می‌شود.

سالارکیا افزود: این امر نشان دهنده اعتماد مردم به عملکرد کمیته امداد و اطمینان خاطر آنها از بابت توزیع صحیح کمک‌های شهروندان در میان نیازمندان است.

*استقرار بیش از 208 هزار صندوق صدقات در استان البرز

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 208 هزار صندوق صدقات ثابت و سیار در استان البرز نصب و راه‌اندازی شده که حدود 10 هزار صندوق بزرگ، بیش از 4 هزار و 600 صندوق متوسط و بیش از 193 هزار صندوق کوچک است.

به گفته سالارکیا، این صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی البرزی‌ها در معابر عمومی، ساختمان‌ها، ادارات، مراکز تجاری، مدارس و نهادهای خصوصی نصب شده است و تعدادی صندوق سیار نیز به مناسبت‌های مختلف به کار گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا طی 6 ماه نخست سال جاری حدود 34 میلیارد ریال وجه نقد از صندوق‌های صدقات مستقر در شهرها و روستاهای استان البرز جمع‌آوری شده است.

*اولویت کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان است

وی در پاسخ به این پرسش که کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم با چه شیوه‌ای در میان نیازمندان توزیع می‌شود، گفت:‌ بر اساس اصول شرعی و همچنین قوانین جاری، کمک‌ها، خیرات و نذورات مردمی بر اساس چارچوبی مشخص و ضابطه‌مند مصرف و برای رفع مشکل نیازمندان هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز اظهار داشت: اولویت اصلی ما توانمندسازی نیازمندان و افراد زیرپوشش است و در همین راستا طرح‌هایی چون تامین مسکن نیازمندان، کمک‌های تحصیلی و همچنین اشتغال‌زایی برای افراد زیرپوشش کمیته امداد در دست انجام است که به صورت بی‌وقفه اجرا می‌شود.

*حمایت کمیته امداد البرز از 40 هزار نیازمند واقعی

سالارکیا افزود: در حال حاضر حدود 40 هزار نیازمند واقعی در استان البرز شناسایی شده‌اند که به صورت مستقیم زیرپوشش و حمایت این کمیته قرار دارند و از کمک‌های ماهانه نقدی و کمک‌های غیر‌نقدی در فواصل زمانی و مناسبت‌های ویژه برخوردار می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع رفع نیاز این افراد بدون همکاری و تعامل مردم خیر استان البرز مقدور نمی‌شد و امیدواریم در آینده نیز شهروندان البرزی کمیته امداد را برای تحقق اهداف انسان‌دوستانه خود یاری کنند.

انتهای پیام/ز10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول