اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی در بندرکیاشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی در بندر کیاشهر خبر داد.

برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی در بندرکیاشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امید عزیزی عصر امروز در جریان بازدید از جشنواره نوروزی این شهر اظهار کرد: جشنواره مجسمه‌های شنی از ششم تا دهم فروردین در پل چوبی بندر کیاشهر آستانه‌اشرفیه برگزار می‌شود.

وی، برگزاری این جشنواره را به منظور ایجاد نشاط و شادابی و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی عنوان کرد و افزود: ساخت مجسمه‌های فرهنگی و تاریخی شنی توسط شرکت کنندگان با حضور هنرمندان شاخص انجام می‌شود.

این مسئول، اهدای جوایز به سه نفر از برگزیدگان جشنواره و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را از دیگر برنامه‌های جشنواره مجسمه‌های شنی عنوان کرد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز از برگزاری تور رایگان موزه میراث روستایی استان خبر داد.

فردین هادی‌پور، آشنایی گردشگران ورودی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان و جذب گردشگر را از جمله اهداف تور موزه میراث روستایی عنوان کرد.

وی، یادآور شد: زمان حرکت اتوبوس هر روزه تا 12 فروردین از ساعت 10 صبح از خانه جهانگردی جنب پارک ملت رشت انجام می‌شود.

موزه میراث روستایی گیلان نخستین اکو موزه‌ای است که درباره معرفی تاریخچه، نوع فرهنگ و زندگی مردم در فضای باز ایجاد شده و در این موزه معیشت، کار، مسکن، صنایع دستی و... بازسازی شده و به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول