اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی

کتاب «حدیث سلسله‌الذهب از دیدگاه اهل سنت» به 8 زبان چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با همکاری مدیریت امور زائران غیرایرانی، کتاب «حدیث سلسلةالذهب از دیدگاه اهل سنت» را به هشت زبان زنده چاپ می‌کند.

کتاب «حدیث سلسله‌الذهب از دیدگاه اهل سنت» به 8 زبان  چاپ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، کتاب «حدیث سلسله‌الذهب از دیدگاه اهل سنت» تالیف محمدمحسن طبسی از محققان و پژوهشگران دینی است که تاکنون به زبان‌های انگلیسی و تاجیکی چاپ و منتشر شده است.

طبق توافقاتی که بین بنیاد پژوهش‌های اسلامی و مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی منعقد شده است، این کتاب به زبان‌های انگلیسی، تاجیکی، اردو، آذری، روسی، بنگالی، عربی و مالایو ترجمه می‌شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم، یکی از زمان‌های الهام‌بخش تاریخ اسلام، ورود شکوهمند حضرت رضا(ع) به خطه‌ خراسان و صحنه‌های حضور ایشان در نیشابور و روایت حدیث از حضرت رضا(ع) به‌نام «سلسلة‌الذهب» است.

از ورود تاریخی و ماندگار هشتمین پیشوای مسلمانان به نیشابور در سال 200 هجری قمری که با استقبال بی‌نظیر مردم به‌ویژه دانشمندان و محدثان اهل سنت روبه‌رو بود، واژه «سلسلة‌الذهب» به یادگار مانده است که توسط 20 هزار کاتب و محدث ثبت‌شده که در نوع خود، کم‌نظیر و غرورآفرین است.

نویسنده کتاب«حدیث سلسله‌الذهب از دیدگاه اهل سنت» در نگارش این اثر سعی کرده به مجموعه‌ای از شبهات در نفی سند و دلالت حدیث «سلسلة‌الذهب» بر اساس مدارک و منابع معتبر اهل سنت پاسخ دهد و تمامی سخنان و عملکرد علمای اهل سنت در برابر این حدیث از دوران امام رضا(ع) تاکنون در این کتاب جمع‌آوری شده است.

کتاب«حدیث سلسله‌الذهب از دیدگاه اهل سنت» در فصل‌های «حدیث حصن»، «حدیث ایمان»، «اباصلت هروی در نگاه اهل سنت» و «سایر احادیث» طبقه‌بندی شده است و در انتهای این کتاب نویسنده ضمن جمع‌بندی محتوای کتاب در بخش «سخن پایانی» به بیان نمایه‌ها پرداخته است.

سلسلة الذهب به حدیثی گفته می‌شود که معصوم به اسناد از پدرانش نقل کند، ولی به‌طور خاص حدیث «سلسلة الذهب»، حدیثی است که از امام رضا(ع) به هنگام ورودش به نیشابور نقل شده و عده کثیری آن را نوشته‌اند.

خدواند متعال در این حدیث فرموده است: «کلمه توحید (لا اله الا الله) دژ و حصار محکم من است هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب الهی در امان است، حضرت رضا(ع) در ادامه نقل این حدیث فرمود: اما در صورتی که به شرط‌های آن عمل شود و من یکی از آن شرط‌ها هستم.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول