اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

عدالت نخستین شاخصه حکومت علوی است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: عدالت نخستین شاخصه حکومت علوی محسوب می‌شود و در نهایت همین ویژگی سبب شد امیرمؤمنان (ع) به شهادت برسد.

عدالت نخستین شاخصه حکومت علوی است

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: پنج سال حکومت امام علی(ع) دارای معیارهایی است که انقلاب اسلامی آنها را پیگیری کرده است.

وی خاطر نشان کرد: عدالت نخستین شاخصه حکومت علوی است و در نهایت عدل علی(ع) سبب شد این امام بزرگوار به شهادت برسد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به معنای عدالت گفت: قرار دادن هر چیزی در جایگاه واقعی خود یکی از معانی عدالت بوده و شایسته‌سالاری یکی دیگر از معانی این مفهوم است.

وی خاطر نشان کرد: پست‌هایی مانند مدیریت، ریاست و معاونت‌ امانتی بوده که بر عهده اشخاص قرار داده شده بنابراین باید به نحو احسن در آنها ایفای نقش کرد.

قوامی با اشاره به رعایت حقوق شهروندی به عنوان یکی از شاخصه‌های حکومت علوی گفت: آزادی بیان یکی از موارد حقوق شهروندی بوده و حتی خوارج با آنکه دشمن امیر مؤمنان(ع) بودند تا زمانی‌که نسبت به این امام بزرگوار جنگ و ناسازگاری نکردند، حق آزادی بیان داشتند.

وی خاطر نشان کرد: معنای سوم عدالت به معنای تساوی است بنابراین در این نوع عدل، زن و مرد به حق خود می‌رسند و تبعیض نژادی، قومی، شهری و روستایی در این نوع عدل وجود ندارد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی ادامه داد: موازنه و تساوی بین قومیت‌ها و اقوام مختلف در حکومت علوی صورت می‌گیرد و این تساوی به گونه‌ای است که کسانی که دین و آئین یکسانی ندارند از یک حقوق مساوی برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: کسانی‌که تحمل عدالت علوی را نداشته باشند به مبارزه با عدالت‌خواهان برمی‌خیزند.

قوامی با بیان اینکه عدالت حکومت علوی در تاریخ ثبت شده است گفت: حکومت عادل عدالتش را پیاده می‌کند حتی اگر سیاست‌مدارانی مانند معاویه، طلحه و زبیر با این حکومت دشمن شوند.

وی یادآور شد: در حکومت علوی شاهد عدالت بودیم و این عدل در حکومت مهدی(عج) نیز وجود دارد و امروز تشنگان عدالت منتظر هستند تا وعده عدالت واقعی تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول