اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باقری‌لنکرانی:

سه نرخی شدن ارز با عدالت سازگاری ندارد

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه سه نرخی شدن ارز با عدالت سازگاری ندارد، بر ضرورت واکنش در برابر این حرکت‌های غیر اصولگرایانه و رفتارهای ناصحیح تاکید کرد.

سه نرخی شدن ارز با عدالت سازگاری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ کامران باقری‌لنکرانی چهارشنبه شب در نشستی که به همت بسیج مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با سرعت و شتاب مسیر خود را خواهد پیمود، برخی از مشکلات کشور را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ این مشکلات ممکن است این مسیر را کند یا تند کنند اما انقلاب یک حرکت رو به جلو دارد که البته سنت الهی هم همین است و جز این توقع نمی‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه نهاد‌هایی که مسئول تربیت نیروی انسانی هستند متناسب با انقلاب اسلامی و در طراز با انقلاب اسلامی تربیت نیرو نمی‌کنند، اظهار داشت: این مؤسسات اگر هم تلاش‌های مصلحانه‌ای انجام می‌دهند آن نگاه حکومتی و نگاه پاسخگویی به نیازها را آنگونه که باید و شاید لحاظ نمی‌کنند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به نگاه بلندمدت و کوتاه مدت در این راستا خاطر نشان کرد: در نگاه بلند مدت بحث‌هایی مثل تحول در علوم انسانی، تحول در حوزه، تحول در دانشگاه، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و... مطرح می‌شود.

وی نگاه کوتاه مدت را در این زمینه مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در روزمرگی حوادث سیاسی و اجتماعی کشور لازم است بحث‌های مبنایی تا آنجا که ممکن است فراموش نشود و مورد تاکید واقع شود.

باقری‌لنکرانی با بیان اینکه در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی نظرات مختلفی بود و کاندیداهای مختلفی هم مطرح شدند، ابراز داشت: آن چیزی که در جریان این انتخابات آزار دهنده بود فرآیند معرفی کاندیداها بود.

وی افزود: مهمترین نکته‌ای که باعث نگرانی و به نوعی انتقاد شد و هم‌اکنون نیز اهمیت این انتقاد بیش از گذشته روشن می‌شود این بود که در جریان انتخابات عده‌ای افرادی را برای معرفی کاندیدا محق دانستند که یا مقام سیاسی بودند و یا اینکه پول در اختیارشان بود و می‌توانستند با این پول حامی فعالیت‌های اجتماعی شوند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه طرح‌های مختلف در زمینه رفع مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: متاسفانه طرح‌هایی همچون سه نرخی شدن ارز ارائه می‌شود که هم‌اکنون نیز ملاک عمل است.

وی تصریح کرد: سه نرخی شدن ارز موجب می‌شود عده‌ای که به ارز مرجع دسترسی پیدا می‌کنند ثروت بی‌دلیل بر هم بزنند و بدون اینکه زحمتی بکشند درآمد بیشتری داشته باشند.

باقری‌لنکرانی افزود: برخی از مؤسساتی که در حال ورشکستگی اقتصادی بودند با فروش ارز مرجع در بازار به سودهای زیادی دست یافتند که اقدام برخی مفسدانه و اقدام برخی دیگر با هدف نجات مؤسسه خود از ورشکستگی بود.

وی خاطر نشان کرد: اشکال اساسی اینگونه تصمیمات این است که برخی بدون اینکه زحمتی بکشند به پول دست می‌یابند که این امر با عدالت سازگاری ندارد که باید جاهایی برابر این حرکت‌های غیر اصولگرایانه و رفتارهای ناصحیح واکنش نشان دهند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه اینگونه نیست که هر کس می‌خواهد در برابر این تصمیمات واکنش نشان دهند حتما باید عضو جبهه پایداری باشد، ابراز داشت: اما اصل این است که بدون یک حرکت جمعی امکان شناخت، مقابله به هنگام و اثرگذاری در کنترل اینگونه امور در روزمره نیست.

وی اصلاح نظام آموزشی و تربیت نیروی مناسب را جهت‌گیری کلی دانست و یادآور شد: البته همین امروز در کشور روزمرگی‌هایی از قبیل انتخابات،‌ تصویب قوانین و... پیش می‌آید که باید در برابر اینها با نگاه گفتمانی صحیح تحلیل داشت و اثرگذار بود.

باقری‌‌لنکرانی با بیان اینکه آنچه که باعث شد جبهه پایداری شکل بگیرد تلاش برای این نوع حرکت اجتماعی بود، اظهار داشت: گر چه ممکن است نقد‌هایی بر جبهه پایداری باشد اما از عمر جبهه تنها 15 ماه گذشته و هنوز جبهه نوپا محسوب می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: به هر حال تلاش شده است که جبهه پایداری با یک نگاه گفتمانی صحیح در مقابل بحث‌های روزمره تحلیل داشته باشد و مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول