اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران:

بیداری اسلامی منطقه، ریشه در واقعه غدیر دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: فریاد ظلم‌ستیزی امت اسلامی در حول ولایت، دلیل بر برائت مسلمانان از هر گونه حاکم استکباری است.

بیداری اسلامی منطقه، ریشه در واقعه غدیر دارد

احمدرضا قلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ غدیر در جامعه جهانی اظهار داشت: اگر امت اسلامی در سراسر دنیا به عمق واقعه غدیر توجه کنند و دست یابند به یقین شاهد ایجاد یک حکومت سراسری در جهان خواهیم بود.

وی ریشه اصلی انقلاب‌های رخ داده در منطقه را برخواسته از واقعه غدیر دانست.

فرماندار چالدران با بیان اینکه غدیر خم یک واقعه تاریخی برای جهان اسلام و بشریت است، افزود: غدیر نقطه آغاز امامت و ولایت علی (ع) است و حضرت رسول (ص) نیز رسالت خود را با امامت علی در واقعه غدیر ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: ولایت امیر المومنین همان چیزی است که استکبار از معنای واقعی آن ترس دارد چرا که این ولایت بیانگر ایجاد وحدت و همدلی در بین امتهای اسلامی در کنار ولایت فقیه است.

قلی‌پور وحدت را پرهیز از فرقه‌گرایی و پافشاری بر مشترکات دانست و با اشاره به ضرورت‌های وحدت بین مسلمانان، گفت: تفرقه و جدایی بین مسلمانان از خواسته‌های شوم استکبار جهانی و دولت‌های استعمارگر است در حالی که با الهام‌گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری دشمنان هرگز نخواهند توانست با راه‌اندازی جنگ مذاهب به اهداف خود برسند و حاکمیت شوم خود را در جامعه جهانی حاکم کنند.

فرماندار چالدران خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند که انقلاب اسلامی و برکات حاصل از آن در نتیجه وحدت بین مردم و مسلمانان شیعه و سنی اتفاق افتاده است.

وی به جایگاه، اهمیت و قداست عید غدیر خم و انتصاب الهی مولا امیرالمومنین علی(ع) توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) به مقام امامت اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) با معرفی حضرت علی (ع) به عنوان وصی و جانشین خود رسالتش را انجام داد و دین اسلام را کامل کرد.

قلی‌پور با اشاره به اینکه مضامین و مفاهیم غدیر محدود به اعتقادات شیعیان و مسلمانان نبوده و گستره‌ایی به وسعت همه ابعاد ارزش‌های انسانی داشته و متعلق به همه کسانی است که به این ارزش‌ها دل می‌سوزانند، اظهار داشت: امروز متفکران و نخبگان مسلمان و همه اندیشمندان برای بهره‌گیری از پیام‌ها و ارزش‌های نهفته در غدیر و الهام‌گیری از آن برای ترسیم جامعه مطلوب و متضمن ساخت بستر مناسب برای رشد و تعالی کمالات انسانی وظیفه خطیری بر عهده دارند.

وی غدیر را واقعه‌ای بسیار مهم در تاریخ اسلام و جهان بشریت دانست و تصریح کرد: باید در ایام عید سعید غدیرخم با برگزاری برنامه‌های مطلوب و در سطح کیفی بالا ابعاد مختلف واقعه غدیر و پیام این روز بزرگ را برای مردم به درستی تبیین کرد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول