اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم:

97 مرکز درمانی قم زیرپوشش طرح «شمس» قرار گرفت

خبرگزاری فارس:‌ رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تاکنون 97 مرکز مرتبط با حوزه سلامت زیر پوشش شبکه ملی سلامت (شمس) قرار گرفته است.

97 مرکز درمانی قم زیرپوشش طرح «شمس» قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سعید کیال با بیان اینکه ایجاد شبکه ملی سلامت از تکالیف برنامه پنجم توسعه کشور است، افزود: در حال حاضر و در فاز نخست اجرای این طرح پنج هزار نقطه در سراسر کشور شامل بیمارستان‌ها، ستادهای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به این شبکه متصل شده‌اند.

وی شبکه ملی سلامت را از زیرساخت‌های اصلی اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و سامانه سپاس خواند و گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود استان در زمینه فناوری اطلاعات و ایجاد و گسترش زیرساخت‌های لازم، قم از استان‌های پیشتاز در شبکه ملی سلامت است.

وی با اشاره به اینکه در استان قم 170 نقطه باید به شبکه ملی سلامت متصل شوند افزود: 18 نقطه با استفاده از فیبر نوری و مابقی نیز از طریق شبکه اینترانت به این شبکه متصل خواهند شد.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تاکنون با همکاری شرکت مخابرات استان 97 نقطه از مراکز مرتبط با حوزه سلامت با استفاده از فیبر نوری و اینترانت زیر پوشش شبکه ملی سلامت (شمس) قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های وزارت بهداشت و با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده در استان، دانشگاه علوم پزشکی توانست رتبه چهارم را در ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور اتصال به شبکه ملی سلامت کسب کند.

کیال از اتصال 18 پایگاه اورژانس، 29 پایگاه بهداشتی، 17 خانه بهداشت، 21 مرکز بهداشتی و درمانی شهری، شش مرکز بهداشتی درمانی روستایی، پنج مرکز تحقیقاتی و یک خوابگاه به این شبکه خبر داد و گفت: برای اجرای فاز نخست این طرح در استان قم تاکنون حدود 2 میلیارد ریال اعتبار در مدت حدود یک سال از منابع اعتباری وزارت بهداشت هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با تعامل با شرکت مخابرات در حال تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز برای اتصال تمام مراکز مرتبط به شبکه ملی سلامت هستیم، افزود: برای توسعه این شبکه اعتبارات مورد نیاز در فازهای بعدی از طریق وزارت بهداشت تأمین می‌شود.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: عمده‌ترین مشکل در مسیر اجرای این طرح روستاهایی هستند که به لحاظ گسترش فناوری اطلاعات زیرساخت‌های لازم را ندارند.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول