اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش هاری انستیو پاستور ایران:

سگ‌ها عامل 90 درصد ابتلا به هاری در ایران هستند

خبرگزاری فارس: رئیس بخش هاری انستیوپاستور ایران گفت: سگ‌ها عامل 90 درصد ابتلا به هاری در ایران هستند.

سگ‌ها عامل 90 درصد ابتلا به هاری در ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علیرضا زواره ظهر امروز در سمینار یک روزه هاری در انستیتو پاستور شمال کشور با بیان اینکه کنترل بیماری هاری یکی از وظایف مهم انستیوپاستور به شمار می‌رود، بیان کرد: در کنار این امر با تولید واکسن‌های دامی تلاش می‌کنیم با گسترش این بیماری مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار سالانه 125 تا 129 هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور گزارش می‌شود، ابراز داشت: سالانه موفق به درمان 128 هزار مورد از این افراد در کشور می‌شویم.

زواره با بیان اینکه در دنیا سالانه 15 میلیون نفر در سال مبتلا به هاری می‌شوند، افزود: اگر واکسن‌های هاری مورد استفاده قرار نگیرد سالانه 375 هزار نفر در دنیا بر اثر این بیماری جان می‌بازند.

این مسئول با تاکید بر اینکه یک صدم آمار بیماری هاری دنیا در ایران رخ می‌دهد، عنوان کرد: در ایران تا 90 درصد عامل گزش‌ها و انتقال ویروس سگ‌ها گزارش شده‌اند.

رئیس بخش هاری انستیوپاستور ایران با اشاره به اینکه خراسان‌ رضوی با سالانه 15 هزار گزش رکورددار این بخش است، اضافه کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران به ترتیب در رتبه‌های بعدی این گروه قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان تهران به لحاظ توزیع جغرافیایی استانی پاک در زمینه هاری محسوب می‌شود، متذکر شد: این امر به دلیل تلاش‌های بخش‌های مختلف در مبارزه با هاری رخ داده است.

زواره با اعلام اینکه در زمینه حیوان گزیدگی باید مراقبت‌های بیشتری صورت گیرد، اذعان داشت: سر و صورت و انگشتان و نواحی گوشتی از جمله نواحی هستند که بیشتر مورد حمله حیوانات قرار می‌گیرند.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول