اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده مردم قزوین در مجلس

مشکلات مردم آبیک بررسی شد

خبرگزاری فارس: مشکلات مردم شهرستان آبیک با حضور حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی و جمعی از مسئولان اجرایی و انتظامی استانی و شهرستانی بررسی شد.

مشکلات مردم آبیک بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان اجرایی و انتظامی در مسجد امام حسین (ع) شهر آبیک حضور یافتند و به بررسی نامه‌های رسیده از سوی مردم و مشکلات آنها پرداختند.

در این دیدار فرامرز حسین‌نژاد یکی از کسبه شهرستان آبیک به نمایندگی از کسبه این شهرستان با اشاره به وجود مشکل سرقفلی گفت: کسبه شهرستان آبیک سال‌های زیادی است در قالب سرقفلی مالک و مستأجر در خدمت به مردم و امرار معاش مشغول به انجام وطیفه هستند.

وی افزود: متأسفانه مالکان مغازه‌ها بدون توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال‌های 56 و 76 و بدون مطالعه تبصره 2 ماده 6 قانون سرقفلی مبنی بر حق مطالبه سرقفلی به قیمت روز از سوی مستأجر در زمان تخلیه، با اصرا به تخلیه کسبه را دچار مشکل می‌شوند.

در اصل 46 قانون اساسی آمده است، هر کس مالک کسب و کار مشروع خویش است و هیچ کس نمی‌تواند به عنوان مالکیت نسبت به کسب و کار خود، امکان کسب و کار را از دیگری سلب کند.

نماینده کسبه آبیک ادامه داد: سرقفلی عنوان مالکیت است و کلی‌ترین درصدی که مالک و مستأجر عنوان کنند، این است که مالک بین هفت تا 20 درصد حق مالکیت دارد و مابقی را به مستأجر فروخته است.

حسین‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه تحریر‌الوسیله امام راحل، نظرات شورای نگهبان و تشخیص مصلحت نظام و تعهدات قضات این‌گونه نشان می‌دهد که حق با سرقفلی‌دار است، ولی در عمل این مهم ملاک قرار نمی‌گیرد، چراکه این قانون در همه جا تأیید شده ولی به مرحله تجدید نظر که می‌رسد، محقق نمی‌شود.

نظریه فقهای شورای نگهبان شماره 148 مصوب نهم مرداد سال 63 در مورد حق کسبه، پیشه و تجارت این است که حق کسبه و پیشه و تجارت در ملک غیر مذکور در ماده "19" قانون روابط موجر و مستأجر عنوان شرعی ندارد و اگر مقصود سرقفلی باشد، باید طبق تحریرالوسیله عمل شود و در سایر موارد به حق کسب و پیشه نیز باید این نظر رعایت شود.                                                                                                                      حسین‌نژاد نماینده کسبه شهرستان آبیک تأکید کرد: از مسئولان قضایی و نمایندگان مجلس در شورای اسلامی می‌خواهیم که قانون مالک و مستأجر را به صورت برگ الحاقی به قانون اضافه کنند و نام هفت استان اضافه شده به نقشه و شهرستان‌ها آنها در لیست قوه قضائیه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه پس از شنیدن درخواست‌های مردم گفت: در رابطه با رفع مشکل سرقفلی اجرای مصوبه مجلس با قوه قضائیه است لذا رفع مشکل سرقفلی توجه ویژه و همت مسئولان قضایی را می‌طلبد که امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل برطرف شود.

در ادامه این دیدار یکی از شهروندان خیابان شهید رجایی شهر آبیک گفت: بیشتر شهروندان این خیابان بومی هستند و سرقت در این منطقه ناچیز بوده است ولی متأسفانه سرقت در محله‌های این خیابان بسیار زیاد شده که از نیروی انتظامی می‌خواهیم پرسنل نیروی انتظامی شهرستان را افزایش دهد.

سردار مسعود جعفری‌نسب فرمانده انتظامی استان قزوین که در مسجد امام حسین (ع) حضور داشت در پاسخ به درخواست این شهروند آبیکی گفت: اگر آمار جرایم بالا باشد، پرسنل نیروهای انتظامی را می‌توانیم در شهرستان افزایش دهیم ولی آمار جرم بالا نیست و این در حالی است که شکایات مردمی از طریع تماس با 110 و کسانی که شکایت کرده‌اند در سامانه الکترونیکی موجود و قابل مشاهده بوده و بررسی می‌شوند.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول