اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب ‌التولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد

اهتمام دین اسلام به امر خبررسانی صحیح

خبرگزاری فارس: نایب ‌التولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: دین اسلام اهمیت فراوانی برای خبر و خبررسانی قائل بوده و علم رجال بر همین اساس بنا شده است.

اهتمام دین اسلام به امر خبررسانی صحیح

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌نژاد ظهر امروز در جمع گروهی از اعضای اتحادیه روزنامه‌نگاران جهان اسلام ابراز کرد: دین اسلام اهمیت زیادی برای خبر و خبرنگاری قائل است.

وی افزود: رسیدن به مقام اجتهاد و فتوا لوازمی دارد که یکی از آن‌ها تسلط بر علم رجال که همان نقل صحیح اخبار از معصومین(ع) محسوب می‌شود خواهد بود.

نائب‌ التولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه علم رجال به نقل اخبار و بررسی صحت آن‌ها اختصاص دارد گفت: این امر به تخصص زیادی نیاز داشته و باید سند احادیث و راویان آن‌ها را به دقت مورد شناسایی قرار داد.

وی ادامه داد: اخبار در اسلام به چند دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند مانند متواتر، صحیح، غیر صحیح و حتی خبر از سوی منافقان نیز ممکن است وجود داشته باشد.

حسینی‌نژاد با تاکید بر شخصیت‌شناسی در نقل احادیث از راویان گوناگون بیان داشت: ممکن است شخصی غیر مسلمان بوده و خبری صحیح را نقل می‌کند اما فردی مسلمان معتبر نباشد بنابراین در اسلام به صحت اخبار و شخص گوینده توجه می‌شود و دین او در اینجا تأثیری نخواهد داشت.

نایب‌ التولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر ضرورت مخابره اخبار دقیق توسط خبرنگاران تاکید و ابراز کرد: صحت اخبار مسئله‌ای است که باید مورد توجه همه خبرگزاری‌ها و خبرنگاران قرار داشته باشد.

وی افزود: خبرنگاران مسلمان باید رسالت خود را به خوبی شناخته و در راستای تحقق آن تلاش کنند تا بتوانند در انجام وظیفه‌ای که بر عهده آن‌ها نهاده شده موفق باشند.

حسینی‌نژاد گفت: خبرنگارانی که از اتحادیه خبرگزاری‌های جهان اسلام به شهر قم مسافرت کرده‌اند از برکت حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع) نیز برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول