اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار هرمزگان:

دستگاه‌های اجرایی هرمزگان از آمادگی خوبی در برابر حوادث برخوردارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان گفت: رزمایش پدافند غیرعامل به ما نشان داد دستگاه‌های اجرایی از آمادگی خوبی در صورت بروز حوادث برخوردار هستند.

دستگاه‌های اجرایی هرمزگان از آمادگی خوبی در برابر حوادث برخوردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری عصر امروز در پنجمین روز از هفته پدافند غیرعامل در حاشیه برگزاری رزمایش ارزیابی عملکرد پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان که با هدف آمادگی و سنجش میزان کارایی برگزار شد، با اشاره به برگزاری پدافند غیرعامل در هرمزگان، اجرای موفقیت‌آمیز این رزمایش را گامی در جهت توانایی مدیران استان در صورت بروز حوادث احتمالی عنوان کرد و اظهار داشت: این رزمایش نشان داد که دستگاه‌های اجرایی از توان خوبی در صورت بروز حوادث برخوردار هستند اما باید با بررسی و آسیب‌شناسی نقاط ضعف به دنبال تقویت آنان بود.

وی بازدارندگی را یکی از عوامل مهم مسدود کردن راه دشمن دانست و افزود: یکی از اهداف رزمایش پدافند غیرعامل بازدارندگی است تا اجازه ندهیم دشمنان هیچ‏گونه ضرری به ما برسانند و اثبات کنیم ملتی مقاوم هستیم، همچنین توسعه پایدار هدف دیگر پدافند غیرعامل است تا به دشمنان نشان دهیم که در ایده و عقیده‌مان که حفظ کشور عزیزمان است، پایدار هستیم.

بامری در ادامه کاهش خطرات نیروی انسانی و کاهش آسیب‌ها به تاسیسات زیربنایی را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از اهداف پدافند غیرعامل دفاع و حفاظت از زیرساخت‏‏‌ها، حفاظت از سرمایه‌های انسانی، حفاظت از سرمایه‏‌های سایبری و حفاظت از سرمایه‏‌های معنوی و ملی است.

وی در این رزمایش به بررسی نقاط آسیب و خطر و کاهش میزان آسیب‌پذیری پرداخت و یادآور شد: پدافند غیرعامل مجموعه‏ اقداماتی است که بتواند آسیب‏‌ها را کاهش دهد و تفاوت پدافند عامل با غیرعامل این است که در پدافند عامل با شناخت دشمن و امکانات آن با سلاح به مبارزه با آن می‏‌پردازیم اما در پدافند غیرعامل بدون سلاح با دشمن مبارزه می‏‌کنیم.

بامری در پایان اجرای همزمان رزمایش فرضی و بدون اطلاع قبلی در چهار نقطه شهرستان بندرعباس و شهرستان‌های تابعه و دستگاه‌های حساس و مهم استان را کاری مثبت و قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: این رزمایش به ما نشان داد دستگاه‌های اجرایی از آمادگی خوبی در صورت بروز حوادث برخوردار هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان نیز در این رزمایش با اشاره به نامگذاری هفته پدافند غیرعامل در کشور و توجه ویژه مقام معظم رهبر (مدظله‌العالی) به این موضوع اظهار داشت: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های منسجمی برای نیل به اهداف کوتاه‌‌مدت و بلندمدت پدافند غیرعامل انجام شده است و در همین راستا نیز ما تلاش می‌کنیم تا با بهره‌گیری از مبانی طراحی شده، به سرعت قابل قبولی در تحقق اهداف پدافند غیرعامل دست یابیم.

علی‌اکبر اخوان مقاوم‌سازی ساختمان‌های اداری و اماکن عمومی، اجرای مانورها و رزمایش پیشگیرانه و مشابه‌سازی صحنه‌ها و شرایط سوانح اضطراری در زمان وقوع حوادث با حضور به موقع دستگاه‌های اجرایی برای افزایش سطح آمادگی تیم‌های امدادی، امنیتی و خدمات‌رسان را خواستار شد.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول