اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد احیای امر به معروف خراسان‌شمالی:

هرگونه اختلاف در نظام اسلامی مصداق منکر است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌شمالی تاکید کرد: امروز هرگونه اختلاف در نظام اسلامی مصداق یک منکر اساسی است.

هرگونه اختلاف در نظام اسلامی مصداق منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،‌ حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در نشست ستاد فریضه احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌شمالی اظهار داشت: این اختلاف چه در استان و چه در کشور مذموم است از این رو باید تا می‌توانیم تلاش کنیم تا به وحدت و همدلی خدای ناخواسته خدشه وارد نشود.

وی با بیان اینکه امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در استان و کشورمان، مردم و مسئولان اتحاد و همبستگی دارند، افزود: باید مسئولان دقت کرده تا از هرگونه اختلاف به ویژه در سخن ناصواب گفتن پرهیز کنند.

یعقوبی ادامه داد: شاید در سخن‌گفتن مسئولان تعابیری به کار رود که بنا به مصالح نباید رسانه‌ها سوژه کنند و آن را تیتر کنند.

وی با بیان اینکه سفر رهبری به خراسان‌شمالی نگاه استان را تغییر داد، گفت: با این وجود نباید پیشینه و ویژگی‌های استان زیر سوال برود.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: هم پیشینه خراسان‌شمالی روشن و هم آینده آن درخشان است و نباید برخی از تعابیر در مورد استان به کار رود که سبب سوءتفاهم شود.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها نیز تیتری را انتخاب نکنند که سبب اختلافات شود و در صورت باید از هرگونه اختلافات در استان پرهیز شود.

یعقوبی در بخش دیگری با بیان اینکه سه مناسبت در 19 مهر و مرداد برای خراسان‌شمالی حائز اهمیت است، گفت: خراسان‌شمالی در 19 مرداد 83 تاسیس شده و همه ساله این مناسبت با حضور مردم و برگزاری جشن گرامی داشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم خراسان‌شمالی تصور نمی‌کردند که تاریخ 19 دیگری به سراغ آنان بیاید، افزود: بی‌تردید 19 مهر امسال و حضور رهبر معظم انقلاب در این خطه مهم‌تر از تاسیس خراسان‌شمالی بود.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: در 19مرداد مرزهای جغرافیایی تغییر و استان خراسان‌شمالی شکل گرفت و 19 مهر امسال با حضور رهبر انقلاب سبک‌های زندگی از سوی معظم‌له ارائه و یک تحول فرهنگی در خراسان‌شمالی ایجاد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی اضافه کرد: به طور حتم 19 مهر پرتوافکن خواهد بود و ما در نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی این مناسبت را هفته برکت و بصیرت نام‌گذاری کرده و همه‌ساله آن را گرامی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی به همین مناسبت به اجرا گذاشته خواهد شد، گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در خراسان‌شمالی و استقبال بی‌نظیر مردم از معظم‌له و بهره‌گیری مردم از منویات رهبر معظم انقلاب بهترین معروف است و باید این معروفات را در جامعه برجسته کنیم.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: با توجه به نامه رهبری و قدردانی معظم‌له از حضور مردم خراسان‌شمالی (باب‌الرضا) از این رو در نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی نام استان باب‌الرضا که از لسان رهبری جاری شد، به عنوان نامی ماندگار حفظ شود.

وی همچنین یکی دیگر از مناسبت‌های عدد 19 برای مردم خراسان‌شمالی را تبیین 19 سبک زندگی و سوالات اساسی در این حوزه از سوی رهبر معظم انقلاب را برشمرد و گفت: موضوع سبک زندگی برای نخستین بار از سوی رهبر انقلاب در خراسان‌شمالی مطرح شده و در واقع سرقفلی آن مربوط به استان است.

یعقوبی خواستار پژوهش و تحقیق و عملیاتی‌کردن سبک صحیح زندگی بر اساس منویات رهبری از سوی بخش‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها شد.

وی تصریح کرد: مردم خراسان‌شمالی نمره 20 هم در سفر رهبری داشتند و آن حضور پرشور و ماندگار مردم استان در استقبال از رهبری بود.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی در نامه قدردانی از مردم این استان جمله «من در این سفر از صفای این مردم انصافاً لذت بردم» تعبیر کردند، از این رو با تمام وجود از مردم ولایت‌مدار خراسان‌شمالی به خاطر این استقبال کمال تشکر و قدردانی را داریم.

وی شورای فرهنگ عمومی را برای مطالبات فرهنگی بهترین محل دانست و گفت: بر همین اساس تلاش‌های خود را برای تبیین برنامه‌ها و پیشبرد فرهنگ عمومی در این شورا به کار خواهیم بست.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول