اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ملی‌پوش دو و میدانی کشور عنوان کرد

بی‌توجهی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به نخبگان ورزشی

خبرگزاری فارس: ملی‌پوش دو و میدانی کشور بیشترین مشکلات و معضلات ورزش این استان را عدم حمایت مسئولین و بی‌توجهی آنان به مقوله ورزش دانست.

بی‌توجهی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به نخبگان ورزشی

عنایت وفابین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: ورزش دو و میدانی از ورزش‌های پرهیجان بوده که با توجه به سابقه این ورزش در المپیک در ورزش ایران جای پیشرفت بیشتری دارد.

قهرمان مسابقات دو و میدانی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانش‌آموز سال سوم ریاضی فیزیک هستم که از سال 87 ورزش دو و میدانی را به صورت حرفه‌ای با مربیگری بابک موسوی در شهر یاسوج شروع کردم.

وفابین دریافت نخستین مدال کشوری خود را در سال 89 عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبودهایی که در این ورزش احساس می‌شود با توکل بر خدا و همراهی مربی زحمت‌کش خود در مسابقات نونهالان کشوری مدال طلا را کسب کردم. 

این پدیده دو و میدانی کهگیلویه و بویراحمدی تصریح کرد: از زمان شروع این ورزش به صورت حرفه‌ای تاکنون پنج مدال طلای کشوری، دو مدال نقره نایب قهرمانی و دو مدال برنز در کارنامه خود دارم که در صورت حمایت مسئولان به رکوردهای بیشتری می‌رسم.

وی مهمترین هدف خود را ورود به مسابقات دانش‌آموزان جهان و همچنین مسابقات آسیایی جوانان 2013 دانست و گفت: با کمبودهای موجود در این رشته ورزشی، ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمدی بیشترین رکورد کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.

وفابین در ادامه به میزان حمایت‌های اداره کل آموزش و پرورش این استان اشاره کرد و گفت: در مسابقات دانش‌آموزی کشوری دو مدال طلا و برنز کسب کرده‌ام که در حال حاضر عضو تیم ملی دانش‌آموزان هستم و تاکنون این نهاد هیچ‌گونه حمایتی از من برای حضور در مسابقات نکرده است.

وی خطاب به مسئولان امور ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: با وجود این‌که عناوین و مقام‌های بسیاری را برای این استان در سطح کشوری به دست آورده‌ام، در صورت عدم حمایت مسئولین بر خلاف میل باطنی خود و پیشنهادات ارائه شده، در مسابقات کشوری برای استان‌های دیگر به میدان خواهم رفت.

ملی‌پوش دو و میدانی مشکلات پیش روی این ورزش در کهگیلویه و بویراحمد را نبود پیست تارتان و نبود نیزه استاندارد ذکر کرد و گفت: امکانات دو و میدانی این استان با وجود قهرمانان ملی‌پوش به نسبت دیگر استان‌ها کم‌تر بوده که برای کاهش این امر همت هر چه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

این نوجوان ملی‌پوش کهگیلویه و بویراحمدی خاطرنشان کرد: در حالی که ورزش‌های حرفه‌ای هزینه‌های زیادی را می‌طلبد در این استان هیچ‌گونه اسپانسر و حمایتی برای ادامه این ورزش وجود ندارد.

وفابین در ادامه بیان کرد: نوجوانان و جوانان این استان در این رشته مادر و پایه بسیار با استعداد هستند و فیزیک بدنی آن‌ها برای رشته دو میدانی به خصوص پرتاب نیزه مناسب ارزیابی شده است.

وی اذعان کرد: با وجود اینکه استعدادهای زیادی در این استان به چشم می‌آید ولی به علت عدم فرهنگ‌سازی درست در این زمینه نوجوانان کهگیلویه و بویراحمدی به صورت حرفه‌ای وارد این رشته ورزشی نمی‌شوند.

وفابین به آخرین مسابقات کشوری خود اشاره کرد و گفت: در مهرماه سال جاری مسابقات برترین‌های نوجوانان و جوانان ایران به میزبانی اهواز برگزار شد که با رکورد پرتاب نیزه 55/63 سانتی‌متر به مقام سوم نائل شدم.

این ورزشکار نوجوان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر میزان رضایت خود از نتیجه کسب شده، ابراز کرد:  به علت مصدومیت و شرایط جوی اهواز و میزان رکوردهای قبلی خود از نتیجه این مسابقات رضایت ندارم.

ملی‌پوش کهگیلویه و بویراحمدی مشوقان اصلی خود برای ورود به این رشته ورزشی را برادر و مادر خود دانست و از آن‌ها و همچنین مربی توانمند خود قدردانی کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول