اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت خبر داد

حضور 250 هنرمند کشور در جشنواره سراسری بیت و حیران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت گفت: بیش از 200 هنرمند از اقصی نقاط کشور در جشنواره سراسری بیت و حیران حضور دارند.

حضور 250 هنرمند کشور در جشنواره سراسری بیت و حیران

به گزارش خبرگزاری فارس از سردشت، کاوه حیاک عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره بیت و حیران که در مجتمع فرهنگی و هنری سردشت برگزار شد، اظهار داشت: هنرمندان 24 استان کشور به مدت سه روز در دو بخش تک‌نوازی و کار گروهی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی افزود: کارشناسان بعد از بررسی آثار رسیده برای 12 کار گروهی و 74 کار انفرادی جواز حضور در بخش مسابقه این جشنواره را صادر کرده‌اند.

به گفته حیاک 169 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره بیت و حیران ارسال شده است که 157 اثر به صورت انفرادی و تک‌خوانی و 32 اثر نیز به صورت گروهی اجرا می‌شود.

دبیر هفتمین جشنواره سراسری بیت و حیران سردشت اضافه کرد: این جشنواره تا یازدهم آبان ماه سال جاری و در دو سالن شامل سالن 2 هزار نفری و سالن مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان اجرا می‌شود.

شش نفر از هنرمندان عاشیق حوزه هنری آذربایجان‌غربی به مرحله پایانی هفتمین جشنواره ملی موسیقی بیت و حیران به میزبانی سردشت راه یافتند که در مراسم اختتامیه از آثار برتر تجلیل می‌شود.

اسمعلی لطفی، نباتعلی علیزاده و غلامرضا علیزاده از شهرستان ارومیه و هدایت مهری، ستار برازش و بهمن صبوری از میاندوآب عاشیق‌های راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره ملی هستند.

در آیین اختتامیه که با حضور مقامات استانی، کشوری و هنرمندان برجسته موسیقی برگزار می‌شود از برگزیدگان رشته‌های مختلف تک‌نوازی، تک‌خوانی و سه گروه برتر با اهدای جوایز ارزنده، لوح تقدیر، لوح افتخار و تندیس جشنواره تجلیل به عمل می‌آید.

تجلیل از اساتید پیشکسوت موسیقی نواحی مختلف کشور از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

امسال استاد جلیل عندلیبی، استاد هوشنگ جاوید و استاد هادی منتظری کار داوری این جشنواره را بر عهده دارند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول