اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم:

ثبات مدیریتی موجب پیشرفت در امور می‌شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: ثبات مدیریتی موجب پیشرفت در همه عرصه‌ها خواهد شد.

ثبات مدیریتی موجب پیشرفت در امور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مجید اخوان در نشست مسئولان سازمان‌های صنوف توزیعی خدماتی با شهردار قم که عصر امروز در مجمع امور صنفی قم برگزار شد اظهار کرد: اصناف در همه عرصه‌ها تأثیرگذار بوده و این مهم همواره مدنظر مسئولان قرار داشته است.

وی افزود: دوره جدید شورای امور صنفی استان قم دارای ویژگی‌های خاصی بوده که تغییر چهار استاندار و سه شهردار از جمله آنهاست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ثبات مدیریتی در پیشبرد کارها مؤثر است گفت: کار در شهرداری مجاهدتی عظیم است و فردی که مسئولیت شهرداری را در هر شهری بر عهده می‌گیرد نمی‌تواند هدفی جز خدمت داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تأثیر آن در عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بیان داشت: ادبیات بودجه‌ای شهرداری قم در چند سال اخیر متحول شده به طوری که بودجه قم از 50 میلیارد تومان به 1200 میلیارد تومان رسیده است.

اخوان خاطر نشان کرد: قم دارای عقب‌ماندگی‌های تاریخی بوده و تاکنون حق این شهر بسیار تضعیف شده بود اما به تعبیر مقام معظم رهبری قم آبروی نظام بوده و مسئولان نیز باید با جهش در کارها عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پروژه‌های عمرانی گسترده‌ای که در قم در حال انجام هستند عنوان داشت: بلوار پیامبر اعظم(ص) به طول هفت کیلومتر از جمله این طرح‌هاست که پس از 14 سال انتظار مردم در حال تکمیل شدن است.

وی با بیان اینکه در پرتو این پروژه عظیم عمرانی سراسر استان قم باید شاهد تحول و پیشرفت باشند گفت: مبدأ و مقصد بلوار پیامبر اعظم(ص) یعنی حرم حضرت معصومه(س) و جمکران دو نقطه مذهبی هستند که این ویژگی، معنویت خاصی را به آن بخشیده است.

اخوان به پروژه‌های دیگری که در زمینه شهری در قم اجرایی می‌شوند اشاره و ابراز کرد: احیای بافت فرسوده به دلیل اجرای طرح‌های عمرانی و نیز توسعه حمل و نقل ریلی با توجه به تأمین بودجه آن توسط دولت باید هر چه سریع‌تر به پایان برسند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شرایط بودجه‌ای موجب کندی کار مترو در قم شده است ادامه داد: در دوره مدیریت جدید شهرداری قم، بحث بودجه‌محوری پر رنگ‌تر از گذشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به مقولات فرهنگی و زیباسازی شهری از دیگر ویژگی‌های مدیریت شهری جدید قم بوده و شهروندان به همین نسبت انتظار پیگیری طرح‌های زیربنایی را نیز دارند.

اخوان با بیان اینکه مشکلات شهری توسط همه مردم شریف قم درک می‌شود افزود: امیدواریم در دوره بعدی شوراها نیز که برای قم 21 عضو تعیین شده است همکاری گسترده‌ای با شهرداری برقرار شده و از شهردار قم حمایت‌های لازم صورت گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به پرسش یکی از حضار در خصوص سامان‌دهی مشاغل در بخش‌های مختلف شهر ابراز کرد: شورای اسلامی و شهرداری پیگیری‌های زیادی در این عرصه داشته و در خصوص میدان شهید رجایی مقرر شده است تعدادی غرفه توسط سازمان میادین شهرداری قم احداث شود تا جایگزین غرفه‌های میدان پامنار شوند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی احداث تفرجگاه در محل میدان کهنه خیابان آذر از جمله پیشنهاداتی است که امیدواریم با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم محقق شود.

اخوان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر دلیل لزوم احراز تجاری بودن محل برای صدور پروانه گفت: رأی دیوان عدالت اداری در این زمینه دارای مزایایی نیز هست زیرا مشاهده می‌شود که برخی واحدها پس از حتی 30 سال فعالیت تجاری، عوارضی بابت این کار به شهرداری پرداخت نکرده‌اند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تجاری بودن برخی از اماکن مانند مراکز خرید محرز است افزود: امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد مشکل بعضی از واحدها در این زمینه حل شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول