اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور:

6 استان کشور در طرح افزایش نرخ بره‌گیری شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از شرکت 6 استان کشور در اجرای طرح افزایش نرخ بره‌گیری خبر داد.

6 استان کشور در طرح افزایش نرخ بره‌گیری شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، هرمز منصوری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به منظور معرفی این طرح انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا و براساس تمهیدات اندیشیده شده استان‌های لرستان، کرمان، کرمانشاه، فارس، اردبیل و خوزستان از استان‌های در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح هستند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف ارتقای روند اقتصادی زندگی عشایر و کمک به این قشر انجام شده است.

این مسئول با بیان این که هم اکنون شاهد روند کاهشی زندگی عشایر در کشور هستیم، افزود: با اجرای این طرح می‌توانیم علاوه بر زاد و ولد در بین گله‌ها روند اقتصادی و درآمد عشایر را نیز با بهبود مواجه سازیم.

منصوری تأکید کرد: با اجرای این طرح و با کمک به میش مولد در قبل و بعد از زایش می‌توانیم روند افزایش نرخ بره‌گیری را در گله‌های عشایر شاهد باشیم.

به گفته وی این طرح شامل بهبود بازده تولید مثل و کمک به تغذیه است.

ارتقای کیفیت گوشت و فرآورده‌های سالم

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به این که با اجرای این طرح علاوه بر بره‌گیری می‌توانیم در ارتقای کیفیت گوشت نیز گام برداریم، تصریح کرد: بر این اساس تولید فرآورده‌های سالم نیز در گله‌های عشایر ارتقا یافته و درآمد حاصل از فروش این محصولات برای عشایر نیز افزایش خواهد یافت.

ضرورت پژوهش و انجام کارهای تحقیقاتی در موسسه علوم دامی

منصوری در بخشی دیگر از سخنان خود بر ضرورت انجام بیشتر کارهای پژوهشی و تحقیقاتی به منظور رسیدن به طرح‌های نوین تأکید کرد و گفت: موسسه علوم دامی برای تحقیق و پژوهش به منظور رسیدن به طرح‌های نوین آمادگی کامل دارد.

وی افزود: از آن جایی که بهبود وضعیت و توسعه پایدار دامپروری کشور به انجام پژوهش و تحقیق وابسته است، لذا این موسسه مبنای کاری خود را بر اساس تحقیق و پژوهش قرار داده و تا کنون توانسته به علوم مختلف دست پیدا کند.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول