اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های حضور حداد عادل در دانشگاه قم

از سرقت ادبی حافظ تا شعر برای لاریجانی

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در جواب سؤالی درباره سرقت ادبی حافظ از شعرهایش گفت: این موضوع محتمل است چرا که بنده در آن زمان حضور نداشتم تا از خودم دفاع کنم.

از سرقت ادبی حافظ تا شعر برای لاریجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم غلامعلی حداد عادل پیش از ظهر امروز در برنامه‌ای با عنوان «در کوچه آفتاب» که به منظور گرامیداشت یاد قیصر امین‌پور و دو تن از دیگر شاعران انقلاب اسلامی برگزار شده بود، مهمان دانشگاه قم بود که این حضور با حاشیه‌هایی همراه بود.

*در ابتدای حضور حداد عادل در تالار شیخ مفید دانشگاه قم دانشجویان با کف و سوت ممتد حضور وی را گرامی داشتند.

*مهدی چراغ‌زاده دبیر این همایش در سخنان کوتاهی هدف از برگزاری این همایش را جلوگیری از مصادره شعرای انقلاب اسلامی توسط دگراندیشان ذکر کرد.

*حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همکار بهارستانی خود را در این همایش همراهی می‌کرد.

*فرزاد جمشیدی مجری این همایش بود که در ابتدای حضور حداد عادل روی سن، ابیاتی از اشعار او را برای حاضران قرائت کرد.

*حداد عادل در ابتدای سخنان خود در جمع دانشجویان به قراری که یک سال پیش برای حضور در این دانشگاه داشته بود اشاره کرد و گفت: امروز با یک سال تأخیر فرصتی فراهم شده تا در خدمت دانشجویان باشم و این موضوع به برف سنگین یک سال گذشته مربوط می‌شود.

*در انتهای سخنان رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی چند پرسش کتبی دانشجویان توسط فرزاد جمشیدی قرائت شد که بیشتر این پرسش‌ها درون‌مایه طنز داشت.

*یکی از دانشجویان در پرسش کتبی خود با اشاره به اینکه حداد عادل در برخی شعرهایش تخلص «عادل» را به کار می‌برد، از وی پرسیده بود که با توجه به هم‌وزن بودن «عادل» و «حافظ»، آیا امکان دارند که حافظ از شعر وی سرقت کرده باشد که حداد عادل در پاسخ گفت: این امکان وجود دارد و از آنجا که من در آن زمان حضور نداشتم، امکان دفاع از خود را پیدا نکرده‌ام.

*سئوال برخی از دانشجویان نیز به سیاست‌های فرهنگی مجلس شورای اسلامی مربوط می‌شد که حداد عادل پرداختن به این مسائل را منافی فضای لطیف جلسه دانست.

*دانشجوی دیگری از حداد عادل پرسید که آیا برای علی لاریجانی شعر گفته یا نه که وی در جواب تصمیم گرفت با لبخند جلسه را به پایان برساند. 

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول