اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم خبر داد

برگزاری «در کوچه آفتاب» با حضور حداد عادل

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم از برگزاری همایش «در کوچه آفتاب» با حضور حداد عادل در روز نهم آبان در قم خبر داد.

برگزاری «در کوچه آفتاب» با حضور حداد عادل

حمیدرضا ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف در دانشگاه پیام نور قم اظهار کرد: این همایش‌ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور مسئولان کشور برای پاسخگویی به سئوالات و ابهامات دانشجویان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش در کوچه آفتاب خبر داد و افزود: شاعران و ادیبان در این همایش حضور داشته و حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این همایش به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم خاطر نشان کرد: ابعاد مختلف شعر انقلاب در همایش در کوچه آفتاب بررسی شده و شخصیت هنری قیصر امین‌پور نیز تبیین می‌شود.

همایش در کوچه آفتاب نهم آبان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه قم ساعت 9 و 30 دقیقه در تالار شیخ مفید این دانشگاه برگزار می‌شود و در پایان این مراسم رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به پرسش و پاسخ با دانشجویان می‌پردازد.

قیصر امین‌پور در دوم اردیبهشت 38، در شهرستان گتوند در استان خوزستان به دنیا آمد. در سال 57 در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد ولی پس از مدتی از این رشته انصراف داد.

امین‌پور در سال 63 بار دیگر اما در رشته زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه رفت و این رشته را تا مقطع دکترا گذراند و در سال 76 از پایان‌نامه دکترای خود با راهنمایی دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی با عنوان «سنت و نوآوری در شعر معاصر» دفاع کرد. این پایان‌نامه در سال 83 به همت انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.

او در سال 58 از جمله شاعرانی بود که در شکل‌گیری و استمرار فعالیت‌های واحد شعر حوزه هنری ایفای نقش کرد و تا سال 66 به فعالیت در این بخش پرداخت. وی طی این دوران مسئولیت صفحه شعر هفته‌نامه سروش را بر عهده داشت و نخستین مجموعه شعر خود را در سال 63 منتشر کرد. نخستین مجموعه او با عنوان «در کوچه آفتاب» دفتری از رباعی و دوبیتی بود و «تنفس صبح» شامل تعدادی از غزل‌ها و شعرهای سپید او است.

طوفان در پرانتز (نثر ادبی)، منظومه ظهر روز دهم (شعر نوجوان)، مثل چشمه، مثل رود، بی‌بال پریدن، مجموعه شعر آینه‌های ناگهان، به قول پرستو و گزینه اشعار از جمله آثار قیصر امین‌پور است.

وی پس از تصادفی در سال 78 همواره از بیماری‌های مختلف رنج می‌برد و دو عمل جراحی قلب و پیوند کلیه را پشت سر گذاشت و در نهایت ساعت سه بامداد هشتم آبان 86 در بیمارستان دی درگذشت.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول