اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز خبر داد

وجود 27 هزار واحد مسکونی غیر ایمن در بخش مرکزی شیراز

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیراز با بیان اینکه 27 هزار واحد مسکونی غیر ایمن در بخش مرکزی شیراز وجود دارد، گفت: از حدود 30 هزار واحد مسکونی در این بخش تنها 3 هزار و 500 واحد آن مقاوم شده است.

وجود 27 هزار واحد مسکونی غیر ایمن در بخش مرکزی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اکبر مسعودی ظهر امروز در همایش مقاوم‌سازی و مسکن روستایی اظهار داشت:  هنوز مسئولان، دهیاران و مردم پی به اهمیت موضوع مقاوم‌سازی نبرده و آنچنان که باید آن را جدی نمی‌گیرند.

وی افزود: مقاوم‌سازی باید تبدیل به یک فرهنگ شود و در آینده هیچ واحد غیرمقاومی را نداشته باشیم.

مسعودی تصریح کرد: با توجه به اینکه در بخش مرکزی شیراز تنها یک‌دهم خانه‌ها مقاوم‌سازی شده‌اند اگر زلزله با مقیاس شدید در این مناطق رخ بدهد فاجعه‌ای تمام عیار به وجود می‌آید.

این مسئول از اعطای وام 12 میلیون تومانی با بهره پنج درصد برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی خبر داد و از دهیاران خواست که این موضوع را جدی بگیرند.

بخشدار مرکزی شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: 15 مصوبه در مورد مقاوم‌سازی در جلسه‌ای با حضور استاندار فارس تصویب شد و همین امر اهمیت این موضوع را به مسئولان اجرایی این استان می‌رساند.

علی داورپناه افزود: وجود منازل غیرایمن در منطقه‌ای زلزله‌خیز مانند این است که در خانه‌ای به طور کامل شیشه‌ای بنشینیم و انتظار داشته باشیم هیچ‌گاه سنگی به سوی خانه پرتاب نشود.

وی ادامه داد: چند هفته پیش زلزله‌‌ای با مقیاس 4.5 ریشتر رخ داد و با وجود اینکه روستاهای بخش مرکزی شیراز با مرکز این زلزله فاصله بسیاری داشتند در چهار روستا تعدادی از منازل ترک‌های عمیق برداشت.

داورپناه ابراز داشت: اگر زلزله‌ای با مقیاس بالاتر از پنج ریشتر به مرکزیت بخش مرکزی رخ دهد عواقب وخیمی را دارد و از هم‌اکنون باید به فکر پیشگیری بود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول