اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خواستار شد

اجرای طرح‌های مشترک فرهنگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح‌های بزرگ فرهنگی مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس باید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های میراث فرهنگی باشد.

اجرای طرح‌های مشترک فرهنگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فریدون حسنوند پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و کشور اظهار داشت: ظرفیت‌هایی که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد منحصر به فرد است که باید با یک برنامه‌ریزی مدون از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

وی یکی از ضروریات حوزه کاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را سرمایه‌گذاری ذکر کرد و افزود: اگر این سرمایه‌گذاری صورت بگیرد نه تنها یک میلیون نفر در استان بوشهر از آن بهره‌مند می‌شوند بلکه استان‌ها و حتی کشورهای همجوار از این سرمایه‌گذاری بهره‌مند می‌شوند.

حسنوند اجرای طرح‌های بزرگ فرهنگی مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های میراث فرهنگی دانست و افزود: در استان بوشهر انسان‌هایی خوش فکر و پرتلاش وجود دارد که با بهره جستن از آنها می‌توان تحول قابل توجهی در استان ایجاد کرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه با وجود توسعه استان، هنوز بخش مهمی از سرمایه‌گذاری‌ها صورت نگرفته است گفت: نبود هتل مناسب یکی از معضلات استان بوشهر است که لازم است در این بخش در کوتاه‌ترین زمان سرمایه‌گذاری لازم انجام گیرد.

وی با قدردانی از خدمات دکتر دشتی، سعید آزادشهرکی را به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان معرفی کرد و افزود: وی در مسئولیت‌های مختلفی که داشته است کارهای قابل توجهی در استان انجام داده است و در این سمت نیز باید در جذب سرمایه‌گذار و توسعه طرح‌های گردشگری بکوشد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گفت: در استان بوشهر کارها و فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی صورت گرفته که قابل تقدیر است.

ملک‌محمد نجفی با قدردانی از خدمات دکتر دشتی مدیرکل سابق میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر افزود: با سوابق درخشانی که آزادشهرکی دارد پیش‌بینی می‌شود روند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر توسعه یابد.

لازم به ذکر است احمد دشتی پس از هفت سال مدیریت میراث فرهنگی استان بوشهر شب گذشته جای خود را به سعید آزادشهرکی سرپرست سابق معاونت عمرانی استانداری و معاون سابق شهرداری بوشهر داد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول