اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

الگوگیری از شهدا توسعه کشور را ارتقا می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: دانش‌آموزان با الگوگیری از شهدا مانند شهید فهمیده می‌توانند بستر توسعه کشور در زمینه‌های فرهنگی،‌ اقتصادی،‌ اجتماعی، علمی و نظامی را ارتقا دهند.

الگوگیری از شهدا توسعه کشور را ارتقا می‌دهد

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت سالروز شهادت حسین فهمیده و هفته بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش باید دانش‌آموزان را با وصایا و زندگی شهدا آشنا کند تا آنان بتوانند با شناخت دقیق از شهدا از زندگی این بزرگواران بهتر الگوبرداری کنند.

وی با اشاره به اینکه شهید حسین فهمیده برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی نارنجک به کمر بست و به زیر تانک رفت تا بتواند دشمن را به زانو در آورد، ابراز کرد: این شهید در سن 13 سالگی با کسب معرفت و شناخت صحیح از دین توانست با شهید شدنش، دین اسلام را زنده نگاه دارد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش و نهادهای دولتی فرهنگی باید الگوهای صحیح دینی را به دانش‌آموزان معرفی کنند، خاطرنشان کرد: تحقق این امر می‌تواند در ارتقای سلامت جوانان مؤثر باشد و همچنین آنان را در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

وی با بیان اینکه نقش بسیج در دوران 8 سال دفاع مقدس بسیار گسترده و تأثیرگذار بوده است، یادآور شد: مهم‌ترین عنصر تشکیل‌دهنده بسیج، مردم هستند و همین مهم نیز موجب تأثیرگذاری این نهاد در همه عرصه‌های نظام‌های اجتماعی شده است.

نظری با اشاره به اینکه بسیج مستضعفین در اوایل انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بنیانگذاری شده، ابراز کرد: این نهاد موجب رشد و پیشرفت بسیاری در جامعه شد و همچنین با کمک کردن به مستضعفان جامعه در کاهش فاصله طبقاتی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بین اقشار مختلف مردم نقش مهمی را ایفا کرده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین انعطاف‌پذیری بسیج در دوران 8 سال دفاع مقدس را از جمله شاخص‌های بارز بسیج عنوان و بیان کرد: این نهاد در پیروزی‌های انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کرد.

وی اضافه کرد: اکنون بسیج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف از جمله علمی و نظامی به موفقیت‌های مطلوبی رسیده است و این نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری بسیج است که در هر زمان در هر موقعیتی با توجه به اولویت‌های شاخص یک کشور تأثیرگذار باشد و زمینه‌های رشد و پیشرفت را در جامعه فراهم کند.

ایران باید به مرجع علمی در دنیا تبدیل شود

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه ایران در پیشرفت علمی مقام نخست را در منطقه دارد، اذعان کرد: اکنون باید دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی در کسب علم و دانش تلاش کنند تا بتوانند این کشور را به عنوان مرجع علمی در دنیا معرفی کنند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «باید تحریم‌های اقتصادی را به فرصت تبدیل کرد»، یادآور شد: بسیج در عمل کردن به بیانات رهبر فرزانه انقلاب بسیار مصمم است و در تحقق این فرمان نیز در جامعه بسیار تلاش می‌کند تا بتواند این هدف را محقق کند.

این مقام مسئول اخلاص، از خود گذشتگی، فداکاری، ایثار و شهامت را از ویژگی‌های بسیج عنوان و بیان کرد: این صفات موجب شد تا بسیج در آبادانی، توسعه و پیشرفت علمی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی در کشور به صورت چشم‌گیری موفق باشد.

نظری یادآور شد: در دوران 8 سال دفاع مقدس اقشار مختلف جامعه حضور چشم‌گیری داشتند و هر یک برای دفاع از ارزش‌های اسلامی شجاعانه دفاع کردند تا بتوانند آرمان‌های انقلاب اسلامی را در تاریخ جهان اسلام ماندگار کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول