اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پایگاه خبری «فین چنل»:

انتخابات آمریکا نمایشی تصنعی از سیاست است

خبرگزاری فارس: یک پایگاه خبری مناظره‌های انتخاباتی آمریکا را صحنه تئاتر سیاسی توصیف کرد و نوشت با وجود تمام هیاهوهای تبلیغاتی، آمریکا هنوز کشوری است که با وجود بدهی و بیکاری در مخمصه‌ای ترسناک گرفتار شده است.

انتخابات آمریکا نمایشی تصنعی از سیاست است

به گزارش فارس، پایگاه خبری «فین چنل» در مقاله ای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را که قرار است در تاریخ 6 نوامبر سال جاری برگزار شود، به صحنه تئاتر سیاسی تشبیه کرده و نوشته است که انتخابات آمریکا همواره برای کسانی که علاقه مند به تئاتر هستند، جذابیت دارد.

بر اساس این مقاله،‌ این انتخابات در نهایت نمایشی دموکراسی برای جهانیان است که با نمایشی پر زرق و برق و به لحاظ مالی پر هزینه است که در آن هر علامت، متن و هر کلمه ای از سوی نامزدهای ریاست جمهوری به دقت تجزیه و تحلیل می شود و مفصلا مورد بحث،‌ اظهارنظر، تمسخر، ستایش قرار می گیرند و عمدتا همین که انتخابات تمام می شود، این مسائل نیز بایگانی می شوند.

فین چنل نوشت: با وجود تمام هیاهوهای انتخاباتی و سخنرانی های تبلیغاتی و آرمان های بلندی که از هر تریبون سیاسی شنیده می شود، آمریکا هنوز هم کشوری است که با وجود 28 میلیون بیکار و حدود 60 میلیون نفر از کسانی که در خط فقر زندگی می کنند، و همچنین بدهی ملی 16 تریلیون دلاری و نرخ رو به رشد جرایم در برخی از شهرها و بدون داشتن مسیر روشن پیش روی اقتصاد این کشور، در مخمصه ای هولناک و وخیم قرار گرفته است.

بر اساس این مقاله، تمام پول هایی که تاکنون از طریق نوعی استراتژی نامناسب تسکین دهنده چاپ شده است نیز هیچ کمکی به وضع آمریکا نکرده است.

* آمریکا خزانه حکومت‌های دیکتاتوری را پر می‌کند که کلاهبردارند

نویسنده این مقاله نوشته است: من اغلب این سوال را می پرسم که چرا آمریکا می خواهد رهبری جهانی خود را ثابت کند و در چندین جنگ درگیر شود و سیاست خارجی دیگر کشورها را هدایت کند و از برخی کشورهای دیکتاتوری حمایت کند و بقیه کشورها را محکوم کند. من اغلب این سوال را مطرح می کنم که چرا آمریکا می خواهد میلیاردها دلار پول را به خزانه کشورهایی بریزد که حکومت های ملی آنها به اندازه ای پست و فرومایه است که بیشتر بودجه های آمریکا در آنها، توسط مردمی که در قدرت هستند به جیب زده می شود.

نویسنده این مقاله همچنین این سوال را مطرح کرده است که چرا آمریکا اغلب درگیر شرایط نابسامانی می شود که سپس تلاش می کند تا خود را از آن رها کند.

در این مقاله آمده است که آیا اثبات رهبری جهانی و نشان دادن قدرت از طریق ارتش و قدرت اقتصادی برای آمریکا آن هم در قرن بیست و یکم ضرورت دارد؟ آیا اگر آمریکا در ارائه کمک های انسان دوستانه دخالتی نکند اما به ساختار و بازسازی سیستم اقتصاد جهانی کمک کند که هیچ کس نمی تواند بدون داشتن غذا روی میز خود شاهد طلوع خورشید باشد، ثروتمندتر و قدرتمندتر،‌ با ارزش تر و قابل ستایش تر خواهد بود؟

در این مقاله آمده است: انتخابات آمریکا و جنون رسانه های این کشور در گزارش برخی از جنبه های بی اهمیت سیاسی کاندیدا و گوش دادن به مفسرباشی ها به نحوی است که گویی انتخاب یک کاندیدا و یا دیگری تجربه ای بسیار با اهمیت است در حالیکه همه این ها نوعی تئاتر ترسناک است که در آن هر حرفی که زده می شود و هر خطی که از آن حمایت می شود، به نوعی نمایشی مصنوعی و بی معنی از یک «مهارت برتری و سبقت از حریف» تبدیل می شود.

اگر از نگاه کسی، آمریکا یک کشور بسیار تحصیل کرده و پیشرفته باشد، مناظره های کوتاه انتخاباتی هیچ معنی ای جز هسته اصلی استراتژی کاندیداها نخواهند داشت و تنها بخشی از یک تئاتر هستند.

در پایان این مقاله اینطور نوشته شده است که اگر قرار باشد انتخابات به صورتی بی سر و صدا در حوزه‌های رای گیری صورت بگیرد، در این صورت رسانه هایی که میلیاردها دلار بابت تبلیغات به جیب می زنند و تمام کسانی که برای تبلیغ کاندیدای خاص استخدام شده اند و تمام تحلیلگران و کارشناسان سیاسی حقیقتا هیچ کارآیی نخواهند داشت.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول