اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در ژستی تبلیغاتی و 9 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری

اوباما: مسئولیت حمله به کنسولگری بنغازی در نهایت به عهده من است

خبرگزاری فارس: درحالیکه حدود 9 روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است، نامزد حزب دموکرات در این انتخابات مسئولیت حمله ماه گذشته به کنسولگری آمریکا در لیبی را بر عهده گرفت.

اوباما: مسئولیت حمله به کنسولگری بنغازی در نهایت به عهده من است

به گزارش فارس، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه روز گذشته (شنبه) خود با شبکه خبری «ام اس ان بی سی»، متعهد شد اگر مشخص شود که ناکامی ارتباطاتی درون جامعه اطلاعاتی آمریکا منجر به حمله صورت گرفته ماه گذشته به کنسولگری این کشور در شهر «بنغازی» لیبی شده است، افراد مسئول باید پاسخگو باشند.

اوباما در این باره اعلام کرد: دیدگاه من درباره این قضیه این است که اگر ما بفهمیم که اختلالی بزرگی در بین بوده و کسی کار خود را انجام نداده است، آنها باید جوابگو باشند.

اوباما در ادامه گفت: نهایتا من به عنوان فرمانده کل قوا مسئول (حمله صورت گرفته به کنسولگری آمریکا در لیبی) هستم و از این مسئولیت پا پس نمی کشم.

اوباما مسئولیت فقدان تدابیر امنیتی برای هیئت دیپلماتیک آمریکا در بنغازی را برعهده گرفت. رئیس جمهوری آمریکا در مناظره انتخاباتی خود اعلام کرده است که وقتی پای امنیت پرسنل آمریکایی در سراسر جهان به میان کشیده می شود، نمی توان مسئولیت ها را به گردن کس دیگری انداخت.

انتشار فیلم ضد اسلامی ساخت آمریکا در ماه گذشته میلادی منجر به برپایی تظاهرات گسترده ضد آمریکایی در جهان اسلام شد و در جریان حمله ای که متعاقب این تظاهرات مقابل کنسولگری آمریکا در لیبی صورت گرفت،‌ «کریس استیونز» سفیر آمریکا و سه دیپلمات آمریکایی دیگر کشته شدند.

دولت اوباما در ابتدا حمله صورت گرفته به کنسولگری این کشور در لیبی را به انتشار فیلم ضد اسلامی تولید شده این کشور و تظاهرات متعاقب آن نسبت داد اما بعدها این حمله را یک اقدام تروریستی توصیف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی مسئولیت حمله به کنسولگری آمریکا را عهده دار شده است که پیشتر نیز «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا یک روز پیش از برگزاری دومین مناظره انتخاباتی میان اوباما و رقیب جمهوریخواهش «میت رامنی»، مسئولیت کامل ناکامی در تامین تدابیر امنیتی لازم در لیبی و حمله به کنسولگری آمریکا در این کشور را بر عهده گرفت و گفت که دفتر او باید به خاطر این حمله سرزنش شود.

کلینتون با تاکید بر اینکه رئیس جمهوری آمریکا و «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری در تصمیم گیری‌های امنیتی کشور دخیل نیستند، در جریان مصاحبه خود با «سی ان ان» اینطور اعلام کرد که: من مسئولیت آنچه را که در تاریخ 11 سپتامبر اتفاق افتاده است را می‌پذیرم.

بر اساس این خبر، مصاحبه ضبط شده اوباما قرار است روز دوشنبه (فردا) منتشر شود.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول