اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار بخش مرکزی میناب خبر داد

فعال شدن کمیسیون حفاری در روستاهای میناب

خبرگزاری فارس: بخشدار بخش مرکزی میناب از فعال شدن کمیسیون حفاری در روستاهای این بخش خبر داد.

فعال شدن کمیسیون حفاری در روستاهای میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در مرکز شرق هرمزگان، رضا شهیدیان صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه اخبار موجود در رسانه‌ها بیشتر معطوف به مسائل مرکز شهر میناب است و کمتر به بخش‌ها و مناطق تابعه پرداخته می‌شود از فعالان خبری خواست تا تعامل بیشتری با بخشداری داشته باشند.

وی در ادامه با تشریح نوع نگرش اصحاب رسانه به مشکلات و چالش‌های موجود در اجتماع، اظهار داشت: خبرنگار چشم و گوش جامعه و یار و مددکار هر تشکیلات محسوب می‌شود و قبل از اینکه یک معضل یا مشکل گسترش یابد از آن جلوگیری می‌کند.

بخشدار مرکزی میناب از راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی بخشداری بخش مرکزی در فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این پایگاه تعامل بیشتر با رسانه‌ها، ارائه چهره مناسب از بخش مرکزی و اطلاع‌رسانی در زمینه اقدامات و خدمات در حال انجام است.

این مسئول افزود: در این راستا از ایده‌ها و نظرات اقشار مختلف به ویژه خبرنگاران استفاده می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از برخی روستاهای بخش مرکزی، اظهار داشت: ساماندهی، درختکاری و فضا‌سازی مناسب میدان ورودی میناب واقع در ایست بازرسی شهید چغازردی و بهسازی محور میناب تا دوراهی رودان با کمک اداره کل راه و شهرسازی از برنامه‌هایی بوده که در دست پیگیری است.

بخشدار بخش مرکزی میناب بازدید از روستاها و پیگیری و بررسی مشکلات آنها را از دیگر برنامه‌های خود نام برد و افزود: این بازدیدها براساس اولویت‌بندی صورت می‌گیرد.

شهیدیان ادامه داد: طی نشستی با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی، مقرر شد دهیاران ضمن شناسایی منابع درآمدی موجود در روستاها و تقویت آن، تلاش در راستای رفع مشکلات مردم در طرح‌های بهسازی، تهیه تابلوهای متحد‌الشکل و یکسان که بیانگر قدمت، جمعیت، وسعت و تعداد خانوار روستا باشد و نصب آن در مکان مناسب که در دید مردم باشد را در برنامه کوتاه‌مدت خود قرار دهند.

این مسئول با بیان اینکه طراحی این تابلوها به گونه‌ای حالت شناسنامه روستا را دارد، اضافه کرد: در این تابلوها ضمن قید «فرمانداری ویژه»، فاصله تا مرکز بخش و مرکز شهر به صورت دقیق درج می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش مرکزی میناب دارای 99 روستا است، افزود: هم‌اکنون 65 روستا دارای دهیاری هستند.

این مسئول اضافه کرد: بخش مرکزی شامل چهار دهستان گوربند، تیاب، کریان و حکمی (حومه) است.

بخشدار بخش مرکزی میناب اظهار داشت: روستای ماه خاتونی با 57 خانوار در دهستان تیاب، احمدآباد کلیبی با 62 خانوار، خواجه شمسی با 72 خانوار، لرد منجلی با 144 خانوار و ملاحسنی با 57 خانوار در دهستان حکمی و روستاهای تلنگ پلنگی و کهتک هر کدام به ترتیب با 61 و 71 خانوار در دهستان کریان از روستاهایی به شمار می‌روند که براساس سرشماری و آمار سال 90 واجد شرایط احداث و راه‌اندازی دهیاری هستند و پیشنهاد آن به مراجع مربوط ارائه شده است.

شهیدیان کشاورزی و زمین‌های مستعد، دریا و صید و صیادی، جنگل‌های حرا و ظرفیت گردشگری، مزارع پرورش میگو و معادن شن و ماسه را تنها بخشی از توانمندی‌های بخش مرکزی عنوان و اضافه کرد: هم‌اکنون دو واحد صنعتی تیرور و تیاب به علت عدم استقبال بخش خصوصی غیر‌فعال است.

وی در ادامه از فعال شدن کمیسیون حفاری در روستاهای بخش مرکزی خبر داد و افزود: به محض تشکیل و راه‌اندازی این کمیسیون، ادارات و نهادهایی که در روستاها و به ویژه معابر عمومی متقاضی حفاری هستند باید پس از ارائه درخواست، طی مراحل قانونی و کسب مجوز، حفاری را انجام داده و بلافاصله نسبت به ترمیم و بازسازی آن اقدام کنند.

بخشدار بخش مرکزی میناب هدف از راه‌اندازی این کمیسیون را جلوگیری از تخریب طرح‌های بهسازی روستاها عنوان کرد و گفت: ادارات برق، آب و فاضلاب و مخابرات از جمله دستگاه‌هایی هستند که بیشترین خسارات را به طرح‌های بهسازی روستایی وارد می‌کنند.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول