اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

تحویل 4000 واحد مسکونی بازسازی شده با حضور رئیس‌جمهور /دغدغه‌ای در خصوص اسکان زلزله‌زدگان نداریم

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از تحویل 4 هزار واحد مسکونی بازسازی شده با حضور رئیس‌جمهور در هفته‌ جاری خبر داد و گفت: دغدغه‌ای در خصوص اسکان زلزله‌زدگان نداریم.

تحویل 4000 واحد مسکونی بازسازی شده با حضور رئیس‌جمهور /دغدغه‌ای در خصوص اسکان زلزله‌زدگان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی شامگاه امروز، در نشست فرمانداران استان با بیان اینکه هیچگاه گروه خاصی مخاطب دولت در خدمت‌رسانی نبوده است، افزود: تمام گروه‌ها و افراد جامعه مخاطب خدمات دولت هستند و تمام کسانی که در حوزه جغرافیایی یک فرماندار زندگی می‌کنند باید احساس کنند که مورد توجه دولت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: عدالت و مهرورزی در دولت احمدی‌نژاد به عنوان محوریت فعالیت‌ها مطرح شد و این دولت به همین جهت مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

تحویل 4 هزار واحد مسکونی بازسازی شده با حضور رئیس‌جمهور

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه اظهار کرد:‌ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حادثه زلزله ارسباران به فرصتی برای پیشرفت این منطقه تبدیل شد و مجموعه اقداماتی که در این مدت انجام شده حاکی از عزم دولت برای رشد و توسعه همه‌جانبه در این منطقه است.

وی افزود: با وجود تبلیغات زیادی که در سایت‌ها و رسانه‌های خارجی و بسیاری از رسانه‌های داخلی علیه دولت صورت می‌گیرد و با بزرگنمایی مشکلات تلاش می‌شود شرایط منطقه نامناسب نشان داده شود ولی بازسازی با قدرت در حال انجام است.

بیگی گفت:‌ در این فرصت باید از تمام کسانی که به طور مستقیم درگیر حادثه زلزله بودند از جمله فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران و تمام دستگاه‌هایی که شرایط ویژه‌ای را برای عبور از بحران فراهم کردند، قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه به طور ویژه باید به نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کنیم، افزود: برای اولین بار محوریت کار بزرگی مانند بازسازی مناطق زلزله‌زده به یک دستگاه سپرده شد و اقداماتی که این مجموعه انجام داد تجربه مغتنمی برای موضوع مدیریت حوادث غیرمترقبه در کشور بود.

علیرضابیگی تصریح کرد: ثمره تمام این تلاش‌ها ابراز رضایت مقام معظم رهبری در مرحله امداد و نجات بود که در ادامه مسیر، قدرت مضاعفی به همه ما بخشید که نتیجه آن را در هفته جاری با تحویل 4 هزار واحد مسکونی با حضور رئیس‌جمهور مشاهده خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی حادثه زلزله ارسباران را از دو بعد قابل توجه دانست و در تشریح آن گفت: بعد اول موقعیت جغرافیایی این منطقه است که در طول تاریخ مورد طمع دشمنان بوده و در این مقطع نیز دشمنان قصد داشتند با توسل به مباحث قومیتی از این حادثه بهره‌برداری کنند.

وی افزود: با وجود این تلاش‌ها مردم ایران با کمک‌های کم‌نظیر خود از تمام نقاط کشور نشان دادند که یکپارچه هستند و هیچ عاملی نمی‌تواند وحدت و همدلی آنان را خدشه‌دار کند.

علیرضابیگی مقطع زمانی وقوع زلزله ارسباران را بعد دوم اهمیت این حادثه ذکر کرد و گفت: این حادثه مصادف با برگزاری اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد در تهران اتفاق افتاد و موجب سوءاستفاده دشمنان و رسانه‌های بیگانه شد.

وی افزود: آنها تلاش کردند این‌طور القا کنند که دولت به خاطر برگزاری این اجلاس از زلزله‌زدگان غافل است اما حضور مسئولان تمام رده‌های کشور در منطقه به ویژه حضور مقام معظم رهبری نشان داد که نظام اسلامی با تمام بدنه خود در تلاش برای حل مشکلات زلزله‌زدگان است.

دغدغه‌ای در خصوص اسکان زلزله‌زدگان نداریم

بیگی با انتقاد از برخی رسانه‌های داخلی به خاطر بزرگنمایی مشکلات در مناطق زلزله‌زده و به تصویر کشیدن صحنه‌های زشت در این مناطق خاطرنشان کرد: برخی افراد و رسانه‌ها با اهداف خاص سیاسی، یکسری از مشکلات این مناطق را بهانه‌ای برای تسویه حساب با دولت قرار داده‌اند و به دنبال اثبات قرینه‌هایی هستند که ادعای خود را در خصوص ناکارآمدی دولت اثبات کنند.

وی تاکید کرد: با وجود این تبلیغات منفی با اطمینان خاطر اعلام می‌کنیم که توانسته‌ایم اسکان ثابت ساکنان اصلی مناطق زلزله‌زده را فراهم کنیم و اکنون دغدغه ما در خصوص اسکان زلزله‌زدگان و شرایط آنها در فصل سرما برطرف شده است.

علیرضابیگی با بیان اینکه تلاش بر این است که مدار فعالیت‌ها را به شرایط عادی برگردانیم و محور اقدامات ما از این پس اقدامات توسعه‌ای خواهد بود، افزود: فراهم کردن فرصت‌های مناسب برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیشرفت و آبادانی منطقه از این پس در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

توسعه استان همچنان در دستور کار است

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این بود که حادثه زلزله سایر موضوعات توسعه‌ای استان را تحت تاثیر قرار ندهد اما عملاً این اتفاق افتاد و همچنان نیز ارسباران نقطه تمرکز اقدامات ما خواهد بود گرچه سایر موضوعات توسعه‌ای نیز همچنان در دستور کار است.

بیگی گفت: از جمله این موضوعات برگزاری چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی در سال آینده است که در شرایط جدید اقتصادی و محوریت صادرات در بحث تولید از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی موفقیت این همایش را مستلزم بازنگری در فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تعریف بسته‌های تشویقی مناسب عنوان کرد و افزود: فرمانداران استان نیز باید تلاش مضاعف خود را به کار گیرند تا ظرفیت‌های بومی هر منطقه با جذب سرمایه‌گذاری به منصه ظهور برسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد با موفقیت در موضوع بازسازی مناطق زلزله‌زده و سایر موضوعات استانی در باقیمانده مدت فعالیت دولت، بتوانیم طعم شیرین خدمت را در کام مردم ماندگار کنیم.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول