اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

استعمار در طول تاریخ از عبا و عمامه ضربات فراوان خورده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین با اشاره به نقش روحانیت در جامعه گفت:استعمار در طول تاریخ از عبا و عمامه ضربات فراوان خورده است.

استعمار در طول تاریخ از عبا و عمامه ضربات فراوان خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی لحظاتی پیش در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقه بزرگ دشمن‌شناسی با اشاره به نقش مدیران و معلمان در تربیت نسل جوان گفت: بچه‌ها تاثیرپذیری فراوانی از استاد و معلم خود دارند، گاه مواردی که از سوی معلم یا استاد در کلاس مطرح می‌شود تاثیرش بیش از مواردی است که والدین در منزل عنوان می‌کنند و این امر مسئولیت تربیت کنندگان و قشر فرهنگی جامعه را دوچندان می‌کند.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: باید مراقب باشیم که فرق ضاله در مدارس و دانشگاه‌ها راه پیدا نکنند و این میسر نیست جز با هوشیاری فرهنگیان و اساتید جامعه، خطر فرق ضاله امروز بیش از هر زمان دیگری است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران سپس برخی ویژگی‌های تصوف را برشمرد و اظهار کرد: اسلام تصوف که می‌گوید برو یک گوشه بنشین و فقط ذکر بگو پسندیده نیست، کامل نیست، عرفان‌های کاذب گمراه کننده است، امام راحل ما عرفان و اخلاق را به جبهه سیاست آورد، در اوج فقاهت عارف برجسته‌ای است، این الگوی جوان ما باید باشد.

وی در ادامه عوامل گرایش به صوفی‌گری و عرفان‌های کاذب را بررسی کرده و گفت: "گرایش شدید مالی" یکی از این عوامل است، گاهی مواقع انسان‌های سودجو برای منافع مادی خود به دنبال این روش‌ها می‌روند و با بدعت‌گذاری در دین عده‌ای را که آگاهی کامل از اسلام ندارند را جذب می‌کنند.

این استاد و پژوهشگر معارف اسلامی "اسلام منهای روحانیت" را عامل دیگر دانست و مطرح کرد: دشمنان اسلام و استعمار در طول تاریخ از عبا و عمامه ضربات فراوان خورده‌اند، از عبا و عمامه می‌ترسند، زمانی که میرزای شیرازی حکم تحریم تنباکو را داد زن ناصرالدین شاه برای وی قلیان آماده نکرد، مرحوم مدرس می‌گوید زمانی که تاثیر تحریم تنباکو را خدمت میرزای شیرازی گزارش دادم ایشان هم خوشحال شد و هم نگران، دلیل نگرانی را پرسیدم گفتند دشمن متوجه شد از کجا ضربه می‌خورد.

وی ادامه داد: دلیل دشمنی‌های موجود با ولایت فقیه هم همین است،به همین دلیل است که برخی حاکمیت دوگانه در کشور را القاء می کنند،چون می دادنند گروه‌ها و احزاب سیاسی ممکن است اهل سازش و مدارا باشند اما ولایت فقیه با کسی سر سازش ندارد، به همین علت در فتنه 88 به طور علنی شعار ضد ولایت فقیه دادند، امروز هم یکی از توصیه های اکید مرشد ها آن است که به مساجد نروید؛ با روحانی‌ها مرتبط نباشید.

چهره ماندگار تبلیغ استان تهران در سال جاری اظهار داشت: مرشد به خوبی می‌داند اگر ارتباط با روحانیون برقرار شود بنیان قدرت وی متزلزل می‌شود، آزادی عمل که تصوف به پیروانش می‌دهد یکی دیگر از بدعت‌ها است، زمانی که ما یک دین را می‌پذیریم دیگر باید چارچوب حلال و حرام و ... را رعایت کنیم، نمی‌شود هم عارف بود و هم مشروبات الکلی مصرف کرد و با نامحرم ارتباط داشت، خوب افراد می‌بینند هم می‌توانند دین داشته باشند و هم آزادی در روابط و حلال و حرام، به این دلیل به دنبال تصوف می‌روند.

امام جمعه موقت ورامین "تلاش استعمار" را یکی دیگر از عوامل گرایش به تصوف خواند و گفت: استعمار می‌داند در مقابل اسلام ناب محمدی (ص) با پرچم مسیحیت و یهود نمی‌تواند مبارزه کند، اما با فرق انحرافی می‌تواند در درون محله‌ها شهر شما با ذکر "یا علی" و جلسات مذهبی نفوذ کند، بنابراین ما باید مسلح‌تر شویم تا بتوانیم جوانانمان را حفظ کنیم، تسلط به ایمان و آگاهی دینی خود را افزایش دهیم.

این گزارش حاکی است، همزمان با دهه ولایت اختتامیه دومین دوره مسابقه دشمن شناسی با موضوع فرقه ضاله تصوف با حضور آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان، سید جمال جلیلی معاون سیاسی‌ـ انتظامی فرماندار ورامین، جمعی از مسئولان ادارات در مجتمع رفاهی فرهنگیان ورامین برگزار شد.

مجتبی عرب عامری، مدیر آموزش و پرورش ورامین طی سخنانی شناخت فرق ضاله را بسیار مهم توصیف کرد و از فرهنگیان و مدیران مدارس خواست با برگزاری برنامه‌های فرهنگی این فرق را بیش از پیش به جوانان معرفی کنند.

سید هاشم حسینی مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به مداحی پرداخت.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول