اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور:

400 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه میزان حمایت خیرین از مدرسه‌سازی بیشتر از دولت است گفت: 400 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور فعالیت می‌کنند.

400 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدرضا حافظی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز پیامبر اکرم(ص)‌ با اشاره به ضرورت مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس کشور به تکنولوژی روز‌ اظهار کرد: هر مدرسه‌ای که در کشور ایجاد می‌شود، به ازای هر کلاسش ‌قدرتی معادل 10 بمب اتم ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: نکته مهمی که در این زمینه باید توجه کرد این است که این قدرت تخریبی نیست بلکه قدرتی عظیم در زمینه سازندگی خواهد بود.

حافظی حضور خیرین در ساخت و تجهیز مدارس را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: هر خیری که اقدام به ساخت مدرسه می‌کند،‌ در ابتدای کار با کمی تردید نسبت به توان ساخت مدرسه روبه‌رو می‌شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور ادامه داد: این در حالی است که مدرسه دوم و سومی که خیر اقدام به ساخت آنها می‌کند موجب شکوفا شدن عشق وی به این کار مقدس و خیر می‌شود.

حافظی با اشاره به سختی‌هایی که در زمینه آموزش کشور در سال‌های قبل از آغاز فعالیت مجمع خیرین وجود داشت‌ گفت: 15 سال پیش زمانی که این مجمع شروع به فعالیت کرد ما در بعضی مناطق حتی مدارس چهار شیفت هم داشتیم.

وی ابراز داشت: با حضور خیرین مدرسه‌ساز و تأسیس این مجمع‌ اکنون ما با چنین مشکلی مواجه نیستیم و روز‌به‌روز هم مشکلات ما کمتر می‌شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه هر سال بر تعداد خیرین مدرسه‌ساز افزوده می‌شود‌ گفت: در سال اول شروع فعالیت مجمع‌ از خیرین مدرسه‌ساز رقمی حدود 16 میلیارد تومان جمع‌آوری شده بود که ‌این رقم هر ساله به صورت تساعدی با افزایش مواجه شده است.

وی ادامه داد: الان تعداد خیرین مدرسه‌ساز با توجهی به نگاه ویژه‌ای که در این سال‌ها به این بحث شده ‌از 400 هزار نفر فراتر رفته است.

حافظی میزان حمایت خیرین از مدرسه‌سازی را بیشتر از دولت دانست و گفت: در سال 1388 دولت 360 میلیارد تومان به این مدرسه‌سازی کمک کرده بود اما در همان سال خیرین مبلغی بالغ بر 740 میلیارد تومان در این زمینه هزینه کردند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به تحریم‌های اقتصادی تصریح کرد: ما با توجه به این تحریم‌ها‌ نگران کاهش حضور خیرین در بحث مدرسه‌سازی بودیم،‌ در حالی که امسال این حضور به صورت چشم‌گیری رشد داشته است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول