اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

در قالب راهیان نور صورت گرفت

اعزام هشتمین کاروان دختران دانش‌آموز قمی به کربلای ایران

خبرگزاری فارس: 220 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان‌های دخترانه قم در قالب هشتمین کاروان راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

اعزام هشتمین کاروان دختران دانش‌آموز قمی به کربلای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم هشتمین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی استان قم به مناطق عملیاتی جنوب کشور صبح امروز در قالب پنج دستگاه اتوبوس به سمت مناطق جنگی جنوب کشور به راه افتاد.

در این اعزام هم مانند دوره‌های گذشته 220 نفر از دختران قمی حضور داشتند و سفر نورانی خود را به مشهد شهدای ایران آغاز کردند.

طی مراسمی که به همین مناسبت پیش از ظهر امروز در سالن شهید اخلاقی سپاه علی‌‌بن‌ابیطالب(ع) قم برگزار شد، پس از پخش نماهنگی در ارتباط با یکی از مادران شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، مهدی اریسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) برای دانش‌آموزان سخنرانی کرد و با یادآوری اهداف دشمن بعثی از حمله به ایران، دختران دانش‌آموز را متوجه وظایفی کرد که امروز بر عهده آن‌ها گذاشته شده است.

وی همچنین گفت: دشمنان تنها 18 ماه پس از پیروزی انقلاب به قصد نابودی جمهوری اسلامی پا به عرصه نبرد با ملت ایران گذاشتند اما استراتژی امام خمینی(ره) یعنی مردمی کردن دفاع مقدس موجب شد که بیگانگان در دستیابی به اهداف خود ناکام بمانند به طوری که امروز هم آن‌ها با وجود هجمه‌های سنگینی که علیه جوانان ایرانی به کار بسته‌اند هیچ گاه موفق نخواهند شد.

در ادامه این مراسم نماهنگ دیگری شامل جزئیات اعزام قبلی دختران دانش‌آموزان قمی به مناطق جنگی جنوب کشور که توسط روابط عمومی سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) تهیه شده بود پخش شد.

سخنرانی سید حسین موسوی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قم بخش دیگری از مراسم مذکور بود که وی نیز با اشاره به تلاش زیادی که برای اعزام کاروان‌های راهیان نور صورت می‌گیرد از دانش‌آموزان خواست نهایت استفاده معنوی را از این سفر نورانی داشته باشند.

زیارت مقبره شهدای گمنام مدفون در مقر سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) پایان‌بخش این مراسم بود و دانش‌آموزان پس از تجدید میثاق با این شهدا به سمت کربلای ایران حرکت کردند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول