اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نداجا:

توسعه ارتش نیازمند حمایت دولت است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن تقدیم درخواست‌های ارتش به رئیس‌جمهور گفت: تحقق برنامه‌های توسعه این نیرو نیازمند حمایت دولت است.

توسعه ارتش نیازمند حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری شنبه‌شب در جمع کارکنان نیروی دریایی ارتش و رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشوری و استانی، ضمن تقدیر از رئیس‌جمهور به دلیل حضور در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، اظهار امیدواری کرد که تصمیمات رئیس‌جمهور سبب خیر و برکت برای نیروی دریایی ارتش شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت دریاها و آب‌های بین‌المللی افزود: اهمیت این امر که امروز دریا عاملی حیاتی برای کشورهاست بر کسی پوشیده نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: مردمی که به دریا دسترسی ندارند معمولاً زندگی سخت‌تری نسبت به مردمی که در ساحل زندگی‌ می‌کنند، دارند.

سیاری با بیان اینکه قدرت دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: تسلط دولت‌ها بر راه‌های آبی می‌تواند به عنوان ارزان‌ترین راه حمل و نقل همواره مورد توجه باشد و در همین راستا اغلب کشورها قسمت اعظمی از تجارت خود را از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: سهم عمده‌ای از ارزش افزوده بخش حمل و نقل، متعلق به حمل و نقل دریایی و فعالیت‌های کشتی‌رانی است.

سیاری با بیان اینکه ناوگان‌های تجاری و نظامی تاثیرات شگرفی می‌توانند بر پویایی و اقتدار کشورها داشته باشند، اضافه کرد: شاخه نظامی قدرت دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: از آنجایی که یک سوم مرزهای ایران دریایی و یا آبی است و بیش از 90 درصد تجارت کشور از طریق این مرزها انجام می‌شود، بنابر سخنان رهبری این کشور نیازمند یک نیروی دریایی قوی است.

به گفته این فرمانده ارشد نظامی، توسعه‌نیافتگی برخی از نقاط استقرار نداجا به عنوان یکی از تهدیدهای توسعه این نیرو مطرح است که همواره با آن پنجه در افکنده است.

وی گفت: البته نباید فراموش کرد که نیروی دریایی ارتش از نقاط کمتر توسعه ساحل جنوب شرق کشور 22 ناو گروه را به آب‌های خلیج عدن و مدار 10 درجه شمالی اعزام کرده است که تاکنون علاوه بر نشان دادن اقتدار کشور، فواید و مزایای زیادی را نیز برای بخش‌های اقتصادی و ناوگان تجاری داشته‌ است.

به گفته سیاری، گسترش ناوگان نداجا در شمال اقیانوس هند و دریای خزر موجب سربلندی ایران شده است.

وی همچنین از اعزام ناوگان‌های ارتش به آب‌های دور و گسترش دامنه عملیات نداجا، با عنوان «آغازی بر حرکت جهانی ایران اسلامی» یاد کرد.

سیاری همچنین با بیان اینکه حضور ارتش تاثیرات شگرفی در اموری همانند توسعه مراکز جمعیتی و رفع محرومیت‌ها دارد، اظهار داشت: علاوه بر تمام مزایای داخلی حضور ارتش در مناطق مختلف حضور ارتش قوی، نشان‌دهنده اقتدار کشور نیز است.

وی در ادامه افزود: نیروی ارتش تلاش می‌کند عقب‌افتادگی‌های تاریخی خود را به گفته رهبری با مجاهدت خاموش جبران کند.

سیاری افزود: تحقق توسعه ارتش نیازمند حمایت دولت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از اعطای درخواست‌های این نیرو به احمدی‌نژاد به صورت کتبی خبر داد.

در پایان این مراسم رئیس‌جمهور و رئیس شورای امنیت ملی کشور، به دکتر حبیب‌الله سیاری نشان و مدال لیاقت و مدیریت اعطا کرد.

همچنین تعداد 35 نفر از متخصصان و مدیران نداجا نیز به دست رئیس‌جمهور تجلیل شدند.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول