اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان مشهد:

مشهد خوشه جواهراتی کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان مشهد از تبدیل شدن مشهد به قطب سنگ‌های قیمتی و خوشه جواهراتی کشور خبر داد.

مشهد خوشه جواهراتی کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، باقر معبودی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه میزان توجه به صنعت طلا و جواهرسازی در مشهد امیدوارکننده است و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و داشتن معادن سنگ‌های قیمتی از جمله فیروزه سبب شده مشهد به ‌عنوان مرکز استان خراسان‌رضوی تبدیل به قطب جواهرات کشور شود.

وی با اشاره به توانمندی مشهد در زمینه صادرات سنگ‌های قیمتی افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان به‌دنبال خریداری طلا و جواهر از مشهد هستند و مشهد می‌تواند در تجارت خارجی و معاملات درون‌مرزی با استفاده از صادرات جواهرات به ‌عنوان عامل ایجاد درآمد، سود خوبی را در میان درآمدهای غیرنفتی به دست بیاورد.

وی در ارتباط با نیازهای فعلی موجود برای رشد صنعت جواهرسازی بیان کرد: یکی از کمبودهایی که در حال حاضر وجود دارد نیاز به دستگاه‌های جدید و روزآمد برای استخراج و تراش جواهرات است زیرا با وجود داشتن افراد متخصص و معادن غنی از نظر داشتن تجهیزات مناسب، از سایر کشورها عقب‌تر هستیم.

معبودی‌نژاد عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌ها و اختصاص دانشگاهی به منظور آموزش طراحی طلا و جواهر در مشهد لازم است.

وی با تاکید بر تاثیر صنعت جواهرسازی بر افزایش جذب گردشگر گفت: تاثیر این هنر صنعتی را در زمینه جذب توریست نمی‌توان نادیده گرفت زیرا هم‌اکنون بسیاری از کشورهای موفق جهان که در زمینه گردشگری فعالیت می‌کنند با برپایی نمایشگاه و نمایش چگونگی ساخت طلا و جواهر به گردشگران از این صنعت برای افزایش و توسعه گردشگری استفاده می‌کنند و نکته مهم اینجاست که تمام گردشگران از این عمل استقبال می‌کنند، زیرا جذابیت جواهرات بسیار زیاد است و  دانستن چگونگی تبدیل یک قطعه سنگ به یک سرویس گرانقیمت برای هر شخصی جالب است.

وی در پایان گفت: در گذشته به صنعت جواهرسازی به عنوان یک عامل جذب گردشگر در کشور توجه نمی‌شد اما خوشبختانه با رشد گردشگری و تاثیر آن در افزایش درآمد کشور، جواهرسازی از منظر گردشگری نیز مورد توجه واقع شده و جلسات و کلاس‌های زیادی در این زمینه برگزار شده است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول