اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس خبر داد

سفر امیر قطر به غزه با پوشش امنیتی اسرائیل انجام شد

خبرگزاری فارس: یک منبع آگاه فاش کرد سفر اخیر امیر قطر به غزه که با تبلیغات گسترده رسانه‌ای همراه بود، تحت پوشش امنیتی اسرائیل صورت گرفته است.

سفر امیر قطر به غزه با پوشش امنیتی اسرائیل انجام شد

به گزارش فارس، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سفر شیخ «حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر به غزه تحت پوشش امنیتی اسرائیل خبر داد.

این منبع افزود: اسرائیل تضمین‌های لازم را برای برقراری امنیت کامل سفر امیر قطر به غزه داده بود.

به گفته این منبع، در نگاه اولیه سفر امیر قطر به نوار غزه اقدامی جسورانه تلقی می‌شود اما نکته جالب توجه در این سفر این است که اسرائیل مانع انجام آن نشد و حتی تا قبل از اجرایی شدن این سفر هیچ سخنی در مخالفت با آن از زبان مقامات اسرائیلی شنیده نشد.

این منبع با اشاره به اینکه اگر اسرائیل با سفر امیر قطر به غزه مخالف بود جنجال گسترده ای به پا می کرد، افزود: عدم مخالفت رژیم صهیونیستی با این سفر، خود دلیلی بر هماهنگی‌های امنیتی از پیش تعیین شده بین مقامات رژیم صهیونیستی و قطر برای انجام این سفر بود.

قطر هر چند به طور رسمی مذاکره با اسرائیل را اعلام نکرده اما رژیم صهیونیستی با دایر کردن دفتری در یکی از هتل‌های معروف دوحه به طور غیر رسمی با این کشور مراودات تجاری و همکاری های امنیتی دارد به گونه‌ای که امروزه نقش رژیم صهیونیستی در تحولات سوریه را کشور قطر بازی می‌کند.

قطر روابط آشکار و پنهانی گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی داشته و  علاوه بر مبادلات اقتصادی گزارش شده که اکنون تل‌آویو تجهیزات پشتیبانی الکترونیکی را در اختیار دوحه قرار می‌دهد.

مقامات قطر بارها با مقامات رژیم صهیونیستی دیدارهای محرمانه ای داشته‌اند و مسئولان قطر سعی کردند که این دیدارها به رسانه ها درز پیدا نکند ولی هیچگاه این ملاقات‌ها از دید رسانه ها دور نمانده است.

پیش از این هفته نامه فلسطینی المنار نوشته بود: پیش از آنکه امیر قطر برای شرکت در اجلاس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک برود، با یک فرستاده عالی رتبه نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دوحه ملاقات کرده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول