اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آماده‌باش نیروهای امنیتی مصر در فرودگاه العریش و مرز رفح برای استقبال از امیر قطر

خبرگزاری فارس: مراجع مصری به منظور استقبال از امیر قطر و همسر وی که قرار است روز دوشنبه وارد غزه شوند، تدابیر امنیتی شدیدی در مرز رفح و فرودگاه العریش اتخاذ کردند.

آماده‌باش نیروهای امنیتی مصر در فرودگاه العریش و مرز رفح برای استقبال از امیر قطر

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سما، شیخ «حمد بن خلیفه آل ثانی» و شیخه موزه همسر وی روز دوشنبه وارد غزه می‌شوند و این نخستین سفر یک رهبر عربی به نوار غزه از سال 2007 یعنی زمانی است که حماس کنترل این منطقه را به دست گرفت.

در همین رابطه یک مسئول امنیتی مصر گفت: تدابیر امنیتی در بالاترین سطح در فرودگاه العریش برای استقبال از امیر قطر و همسر وی اتخاذ شده است.

یک منبع مسئول امنیتی در گذرگاه رفح نیز گفت که این گذرگاه برای استقبال از امیر قطر و همسر وی آماده است و از روز جمعه تدابیر امنیتی در این گذرگاه اتخاذ شد و بقیه آمادگی‌های امنیتی نیز در حال انجام است.

وی اشاره کرد که «محمد اسماعیل العمادی» سفیر قطر که مسئول پرونده بازسازی غزه است، دیروز از گذرگاه مرزی رفح بازدید کرد و وارد غزه شد.

وی افزود که سفیر قطر به همراه حدود 25 تن کتب و نشریات اسلامی وارد غزه شد.

بنابر این گزارش امیر قطر در نامه‌ای به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس از آنها خواسته است که وی را در سفر به غزه همراهی کنند اما تشکیلات خودگردان هنوز پاسخی به این درخواست آنها نداده است.

منابع فلسطینی همچنین گفتند که طرف اسرائیلی در جریان زمان سفر امیر قطر به غزه قرار گرفته است و هماهنگی بسیار بالایی بین طرف‌ها به منظور تضمین موفقیت سفر هیئت قطری وجود دارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول