اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه:

ارومیه کلکسیون ادیان و اقوام و موجب فخر ایرانیان است

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه در همایش هم‌اندیشی شهر ایرانی شهر تاریخی، فرهنگی، مذهبی ارومیه، این شهر را کلکسیون ادیان، اقوام، مذاهب و موجب فخر ایرانیان دانست.

ارومیه کلکسیون ادیان و اقوام و موجب فخر ایرانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جواد شریف‌نژاد فرماندار ارومیه عصر شنبه در مراسم اختتامیه هم‌اندیشی شهر ایرانی شهر تاریخی، فرهنگی، مذهبی ارومیه اظهار داشت: خلاقیت اورموی‌ها و فرهنگ متعالی این سرزمین مورد اقرار سیاحان است و در کتب تاریخی نام ارومیه از قدمت و قداست خاصی برخوردار است.

دبیر اجرایی همایش هم‌اندیشی شهر ایرانی شهر تاریخی، فرهنگی و مذهبی ارومیه افزود: ارومیه شهری باستانی و پرنعمت با آثار و ابنیه‌های تاریخی در جلگه‌ای با طول 70 کیلومتر و عرض 30 کیلومتر واقع شده که در ادوار تمدن بشری محل زندگی سومری‌ها، کوتی‌ها، اورارتویی‌ها و مادها بوده و سنگ‌نبشته‌های فراوان گواه تاریخ کهن این شهر است.

وی اضافه کرد: تفرجگاه‌های متعددی مثل بند، مارمیشو، خوشاکو و وجود مساجد تاریخی با قدمت صدها ساله، امامزاده‌ها و اماکن تاریخی کم‌نظیر ارومیه را چون نگینی در شمال غرب کشور متمایز ساخته است.

شریف‌نژاد تصریح کرد: علمای وارسته‌ای از این دیار ستاره درخشان فضل و ادب ایران بوده‌اند و در دوره معاصر شخصیت‌هایی چون حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی به عنوان دریافت کننده مدال شجاعت از رئیس جمهور و آیت‌الله قریشی به عنوان دارنده نشان درجه یک پژوهش از نام‌آوران این سرزمین هستند.

دبیر اجرایی همایش هم‌اندیشی شهر ایرانی شهر تاریخی، فرهنگی، مذهبی ارومیه افزود: مطالعات آینده به خوبی نشان خواهد داد که بسیاری از حلقه‌های مفقوده تمدن‌های تاریخی در این خطه نهفته بوده است و بنابراین مسئولان این شهر زمینه و بستر لازم برای افزایش این تحقیقات را با راه‌اندازی بنیاد ایران‌شناسی فراهم خواهند کرد.

وی اوصاف نیک اورمویان را موجب فخر ایرانیان دانست و با گرامیداشت سرداران شهید ارومیه، تاسیس مدرسه‌ سیزده پیش از دارالفنون در منطقه سیر این شهر را نشان از اهمیت علم و دانش نزد مردمان و قدمت بالای این خطه ارزیابی کرد و گفت: هم‌اینک ارومیه در سایه برنامه‌ریزی دولتمردان به ظرفیت بالایی دست یافته و می‌رود تا عظمت معاصر خود را در قالب صفحات زرین دیگری بر داشته‌های فراوان خود بیافزاید.

فرماندار ارومیه گفت: همایش ارومیه نوزدهمین شهر ایرانی پس از 15 ماه کار مداوم و با برگزاری 30 جلسه تخصصی در کارگروه‌های ده‌گانه با ارائه دستاوردهای گوناگونی در حوزه نشر کتب معتبر مربوط به پیشینه این شهر که دربردارنده تاریخ کهن این سرزمین به همراه معرفی فرهنگ متعالی این شهر در سال‌های دور و نزدیک در قالب آثار متعدد است، امروز به اتمام رسید.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول