اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

توجه به مسائل فرهنگی در جامعه کمرنگ شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به مسائل فرهنگی در کشور شد و گفت: هدف همه جامعه کسب درآمد و معطوف به مسائل اقتصادی شده است در صورتی که باید به فکر راهکارهایی برای تعالی مردم نیز بود.

توجه به مسائل فرهنگی در جامعه کمرنگ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، احمد آریایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین دغدغه امروز مسئولان در کشور پرداختن به مسائل فرهنگی است، افزود: ما در برخی از مسائل سیر مناسبی نداشته‌ایم در صورتی که توجه به برخی مسائل اخلاقی در جامعه کمرنگ شده و گرایش به سمت مسائل دنیوی و مادی رشد پیدا کرده است.

وی با استناد به حدیثی از امیرمؤمنان علی(ع) در سفارش امر به معروف و نهی از منکر به امام حسن مجتبی(ع) گفـت: ایشان فرمودند «اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر انجام نگیرد، انسان ‌بد به خوبان چیره می‌شوند و آن زمان اگر دعایی به درگاه خدا شود بالا نمی‌رود و مستجاب نخواهد شد.»

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار مهم است و اگر غفلت کنیم آسیب‌هایی به وجود می‌آید که جبران‌ناپذیر است و اگر این مسائل را رها کرده و نسبت به منکرات در جامعه بی‌تفاوت شویم باعث مشکلات بیشتر و اضطراب و تشویش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از ارزش‌ها در کشور ما به وجود آمد، افزود: امروز بسیاری از ارزش‌ها کمرنگ شده و بسیاری از فرهنگ‌های غلط و غربی در کشور وجود دارد که باید برای احیای دوباره ارزش‌ها تلاش شود.

آریایی‌نژاد به وضعیت بدحجابی در کشور اشاره کرد و گفت: نباید چشمانمان را روی مشکلات ببندیم باید قبول کنیم که این مسائل آفت فرهنگ اسلامی است و نیاز به کارشناسی فرهنگی دارد.

وی بر تشکیل جلسات و کمیته‌های فرهنگی برای بررسی مشکلات تأکید کرد و افزود: مشکلات باید اولویت‌بندی و آسیب‌شناسی شود و در این راستا به صورت کاربردی، راهبردی و عملی تصمیمات لازم گرفته شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس اظهار داشت: تشکیل جلسات باید خروجی عملی داشته باشد اگر جلسات را تشکیل دهیم‌ و بدون تصمیم عملی پایان بپذیرد تشکیل جلسات بی‌فایده خواهد بود.

وی اعتیاد، بدحجابی، نبود انضباط اجتماعی، بی‌اهمیتی به تولیدات ملی و داخلی درون کشور و... را از جمله معضلات امروز برشمرد و گفت: هنوز پله‎های برخورد با این معضلات برای ما مشخص نشده و ما باید خیلی روی این مسائل کار کنیم.

آریایی‌نژاد خواستار توجه به مسائل فرهنگی در کشور شد و افزود: هدف همه جامعه کسب درآمد و معطوف به مسائل اقتصادی شده و باید به فکر راهکارهایی برای تعالی مردم باشیم.

وی با تأکید به برخی ادارات و دستگاه‌ها اظهار داشت: باید از ریخت و پاش‌های اضافی دستگاه‌ها جلوگیری شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان‌ کرد: همه منکرات در جامعه رفع می‌شود به شرط آن که ما بخواهیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول