اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اقتصاددان آمریکایی:

اوباما و رامنی در ارائه دستور کار 4 ساله احیای اقتصاد ناکام مانده‌اند

خبرگزاری فارس: یک اقتصاددان آمریکایی در تحلیل مناظره‌های انتخاباتی صورت گرفته،‌ تاکید کرد که هر دو رقیب دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2012 در ارائه دستور کار مربوط به احیای اقتصاد آمریکا ناکام مانده اند.

اوباما و رامنی در ارائه دستور کار 4 ساله احیای اقتصاد ناکام مانده‌اند

به گزارش فارس، «پائول کراگمن» اقتصاددان آمریکایی برنده جایزه نوبل روز گذشته (جمعه) با اشاره به مناظره‌های صورت گرفته میان رقبای دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا اعلام کرد که هم «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا و هم «میت رامنی» فرماندار سابق «ماساچوست»، در ارائه چشم اندازهای روشن از احیای نظام اقتصادی آمریکا ناکام ماندند.

این اقتصاددان آمریکایی در جدیدترین مقاله خود در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت: طرح اشتغالزایی 5 مرحله ای رامنی یک طرح «ساختگی و قلابی» بود و هیچ توضیحی درباره سیاست هایی که او (رامنی) برای عملی کردن مراحل این طرح به کار خواهد گرفت، داده نشده است.

کراگمن افزود: به نظر می رسد که طرح حقیقی رامنی برای احیای نظام اقتصادی از طریق «سحر و جادو» باشد و بخواهد از طریق سرگرمی های شخصی خود موجب ایجاد اعتماد کاری شود.

این اقتصاددان آمریکایی گفت: رامنی مکررا از طرح اشتغال زایی 5 مرحله ای خود برای ایجاد 12 میلیون فرصت شغلی جدید در طول 4 سال آتی از طریق انجام اقداماتی مانند کاهش های مالیاتی، کاهش مقررات قانونی و افزایش اکتشافات نفت و گاز و توسعه تعریف می کند.

کراگمن در ادامه اظهارات خود به سیاست های رئیس جمهوری فعلی آمریکا اشاره کرد و گفت که اوباما نیز یک چشم انداز الهام بخش از احیای اقتصاد ارائه نکرده است و دستور کار اقتصادی او نسبتا شامل بخش کوچکی از پیشنهادات معقول و منطقی بوده است تا یک ضربه بزرگ.

بر اساس اظهارات کراگمن، آنچه بیشتر درباره دستور کار اقتصادی اوباما اهمیت دارد، این است که هدف از دستور کار اقتصادی اوباما در میان مدت و برای اقتصاد سال 2020 تعریف شده است تا اینکه یک دستور کار روشن و مبرم برای مشکلات اقتصادی فعلی آمریکا باشد.

ستاد انتخاباتی اوباما اخیرا جدیدترین طرح اشتغال زایی خود را ارائه و خاطرنشان کرده است که کشور باید اقتصاد را از طریق تقویت قشر متوسط تقویت کند. اوباما در این طرح وعده ایجاد 1 میلیون فرصت شغلی جدید در عرصه تولید تا سال 2016 میلادی را داده و همچنین طرح کاهش واردات نفت خام تا حدود نصف میزان فعلی را تا سال 2020 و همچنین کممک به رشد کارهای کوچک مطرح کرده است.

کراگمن در ادامه مقاله خود در نیویورک تایمز اینطور نوشته است که: نکته ای که وجود دارد، این است که آمریکا همچنان از فقدان کلی تقاضا که نتیجه بدهی ها و بحران مالی شدید کشور پیش از آغاز ریاست اوباما بر کاخ سفید است، رنج می برد.

این اقتصاددان در پایان اینطور استدلال کرده است که: رئیس جمهور در یک دنیای بهتر اقدامات کوتاه مدت جسورانه ای را پیشنهاد می کند تا ما را با سرعت به اشتغال زایی کامل باز گرداند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول