اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

نوجوانان بزرگ‌ترین سرمایه کشور هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: خانواده‌ها و مسئولان باید به قشر نوجوان جامعه توجه بیشتری داشته باشند زیرا آنان بزرگ‌ترین سرمایه‌ کشور هستند.

نوجوانان بزرگ‌ترین سرمایه کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی صبح امروز در خطبه‌های عید سعید قربان در جمع مردم مؤمن و ولایتمدار زابل در مصلای المهدی(عج) این شهرستان اظهار داشت: ما به خدا نمی رسیم مگر هرچه بر سر راه ما با او است، قربانی کنیم.

وی افزود: در مناسک حج، اعمال عرفات و مشعر توحید نظری است، در منا سنگ بر داشته و به وسوسه‌ها سنگ می‌زنید، این نماد توحید عملی است.

خطیب جمعه زابل در مورد نفس عمل قربانی گفت: در گام بعدی اعمال حج، قربانی کردن است، ما به خدا نمی‌رسیم مگر هرچه که سر راه ما با خدا است دفع کنیم، ریاست پرستی، فرزند پرستی، زن پرستی مانع رسیدن به خداست و هرچه توجه ما را جلب می‌کند، باید کنار زده شود تا به خدا برسیم.

طباطبایی با بیان اینکه آنهایی که توفیق داشته و توانایی قربانی‌کردن را دارند، مستحب است قربانی کنند، ادامه داد: قربانی کردن کار ارزشمندی است، سعی کنید عقلا، مستمندان و افراد آبرومند را فراموش نکنید با حفظ حرمت به طرف مقابل کمک کنید و جداً از ریا بپرهیزید.

امام جمعه زابل در ادامه خطبه‌های نماز عید قربان بیان داشت: فاصله بین اعیاد قربان تا غدیر، دهه امامت است، لذا ضرورت تبیین امامت مانند لزوم تبیین توحید است اگر بخواهیم در مسیر توحید خوب حرکت کنیم باید آدرس، شناخت و مشعل داشته باشیم بنابراین امام و امامت چراغ ولایت هستند.

طباطبایی در پایان ضمن گرامیداشت هشتم آبان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، گفت: توصیه من به خانواده‌ها و مربیان این است که به نوجوانان توجه بیشتری شود زیرا بزرگ‌ترین سرمایه ما این قشر هستند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول