اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت:

برپایی غرفه ایثار در جشنواره اقوام ایران زمین گرگان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: این بنیاد حال و هوای جشنواره اقوام ایران زمین را معطر به عطر شهدا و دلاور‎مردی‎های هشت سال دفاع مقدس کرد.

برپایی غرفه ایثار در جشنواره اقوام ایران زمین گرگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ محمدعلی طالع‎زاری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: برای نخستین بار در جشنواره اقوام ایران زمین غرفه‎ای به بنیاد شهید و امور ایثارگران تعلق پیدا کرد تا در تقارن هفته دفاع مقدس حال و هوای معنوی در فضای جشنواره حاکم شود.
وی با بیان اینکه طراحی غرفه ایثار و شهادت با استفاده از رنگ‎های مختلف به شناسایی اقوام ایران زمین پرداخته است، خاطرنشان کرد: با وجود 12 قوم مختلف در استان گلستان و ترکیب 9 رنگ متفاوت در این غرفه به صورت مفهومی به این فرهنگ اشاره شده است.
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با اشاره به اینکه این غرفه با طراحی سنتی در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است، بیان کرد: نقطه مشترک همه این رنگ‎ها در سه رنگ اصلی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تداعی می‎شود که وحدت و همدلی اقوام و قبایل مختلف را نشان می‎دهد.
طالع‎زاری با بیان اینکه یکی از محاسن این جشنواره تقارن آن با هفته دفاع مقدس است، تصریح کرد: پیام این تقارن نشان از وحدت اقوام و نژادها دارد که در هشت سال دفاع مقدس توانستند این کشور را به پیروزی برسانند و از کیان و حرمت جمهوری اسلامی دفاع کنند.
طالع‎زاری یکی از معایب این جشنواره را در عدم هماهنگی به موقع میزبان نمایشگاه اقوام ایران زمین عنوان کرد و اظهار داشت: بنیاد شهید به عنوان آخرین میزبان به غرفه ایثار و شهادت در این جشنواره دعوت شد اما با فرصتی که فراهم شد توانست بار دیگر نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت پیوند دهد.انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول