اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی با حضور استاندار گلستان انجام شد؛

تقدیر از خادمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان

خبرگزاری فارس: طی مراسمی و با حضور استاندار گلستان، از ارگان‌ها و دستگاه‌های فعال در طول برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان، تجلیل شد.

تقدیر از خادمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، استاندار گلستان در این مراسم گفت: جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین حاصل تلاش همه دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی بود.
جواد قناعت در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران جشنواره با اشاره به مشکلات و کمبودهای موجود در محل برگزاری جشنواره اظهار تشکر کرد و اضافه کرد: با تدابیر معاونت عمرانی و همکاری دستگاه‌های اجرایی اوضاع ترافیک و تسهیل رفت و آمد مردم به رضایتمندی حداکثری آنان از جشنواره منجر شد.
استاندار گلستان اظهار امیدواری کرد: کارگروه گردشگری استان با بررسی تقاضاهای مردمی و مشکلات فراروی جشنواره موانع را دقیق‌تر بررسی کند تا سال آینده جشنواره‌ای بهتر از گذشته برگزار کنیم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی استان گلستان نیز گفت: اگر حمایت‌های استاندار فرهنگ دوست استان نبود توان اجرا و میزبانی پنجمین همایش جشنواره فرهنگ اقوام را در استان نداشتیم.
قربان عباسی با اشاره به کاهش هزینه‌های جشنواره پنجم افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و استفاده از امکانات دولتی نظیر مهمانسراها، 170 میلیون تومان کاهش هزینه‌ها را شاهد بودیم در حالی که به ویژه مهمانان خارجی جشنواره در مقایسه با سال گذشته افزایش داشت.
رئیس ستاد برگزاری این جشنواره گفت: در برگزاری این جشنواره که طی برنامه ریزی‌های مدون و حساب شده  اجرا شد، ارگان‌ها و نهادهای بی‌شماری همکاری داشتند که جای بسی تشکر دارد.
عباسی افزود: پنج دوره موفق از جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به روشنی گواه توان و ظرفیت بالای استان است که خود می‌تواند در فعال شدن ظرفیت‌های موجود در استان و معرفی آن به میهمانان سراسر کشور مثمر ثمر باشد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: در واقع برگزاری این جشنواره همزمان با هفته ملی گردشگری بستری شد تا گلستان با به رخ کشیدن توانمندی‌هایش در حضور میهمانان داخلی، خارجی پا در عرصه رقابت صنعت توریسم بگذارد و امید می‌رود این اقدام در راستای رشد هر چه بیشتر چنین فضاهایی با قابلیت جذب توریسم و رشد اقتصادی استان و کشور گام موثری باشد.
وی خاطرنشان کرد: امسال با نگرشی تازه به جشنواره و گسترش آن در ابعاد بین‌المللی و همچنین قرار گرفتن این استان به عنوان نخستین پایلوت گردشگری کشور، جشنواره پنجم برنامه‌ریزی و اجرا شد و نظر به وجود اقوام مختلف ایرانی در استان گلستان، این استان به عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین معرفی شد و به زودی شاهد شکوفایی و رونق صنعت گردشگری در استان گلستان خواهیم بود.
پنجمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در هفته ملی گردشگری، با حضور وزیر ورزش و امور جوانان و همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مسئولان و مقامات استانی و شهرستانی، حضور بیش از 50 میهمان خارجی، 22 سفیر به همراه شش کاردان از پنجم تا هشتم مهر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان برگزار شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول