اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خبر داد

آغاز مرحله دوم طرح شبنم در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان دشتستان از آغاز مرحله دوم طرح شبنم و اعلام کالاهای مشمول این طرح خبر داد.

آغاز مرحله دوم طرح شبنم در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، ابوالقاسم محمدزاده بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان اظهار داشت: تنظیم بازار و نظارت بر اصناف از مهم‌ترین اولویت‌های این شهرستان در سال جاری است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از آغاز مرحله دوم طرح شبنم و اعلام کالاهای مشمول این طرح خبر داد و افزود: 13 گروه کالایی جدید مشمول بارکد دوبعدی شبنم شده‌اند و واحدهای صنفی فعال در 13 گروه کالایی جدید تا اول آذرماه فرصت دارند ضمن تکمیل فرم‌های خود اظهاری و تحویل آن به اتحادیه مربوطه برای تایید، اقدام به دریافت و نصب کد رهگیری 16 رقمی شبنم بر روی کالاهای خود کنند.

وی اظهار داشت: دوره نخست ساماندهی کالاهای موجود در سطح بازار اوایل امسال و با همکاری 5 اتحادیه آغاز شد و در این دوره 18 اتحادیه مرتبط با کالاهای مشمول پروژه شبنم با هماهنگی‌ها و توافقات انجام شده ما را در مسیر اجرای موفق پروژه شبنم همراهی خواهند کرد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: در این دوره برچسب‌هایی که برای کالاهای موجود در سطح بازار صادر می‌شود با برچسب‌هایی که در روند واردات کالا روی کالا درج می‌شود از لحاظ ظاهری تفاوت دارد به نحوی که بازرسان امکان تشخیص دو گروه کالا را داشته و فرایند کد دارشدن کالاهای موجود در سطح بازار با سلامت و دقت بیشتری انجام می‌شود.

این مسئول گفت: اجناسی که برچسب رسمی طرح شبنم بر روی آنها نصب می‌شود به دلیل اینکه به‌صورت قانونی وارد کشور شده‌اند به‌طور صد در صد از گارانتی برخوردارند.

وی تصریح کرد: الصاق بارکد صرفا و الزاما توسط ماموران انجام خواهد شد و از آنجا که قصد داریم روند الصاق بارکد با سرعت و دقت بیشتری انجام شود کارگزار طرح شبنم را در شهرستان مستقر کردیم.

محمدزاده در ارتباط با لیست کالاهای مشمول این طرح ابراز داشت: تمام لوازم خانگی، کالاهای صوتی و تصویری، باند و بلندگو، لوازم و تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی، غذایی و دارویی، لوازم ساختمانی، اسباب بازی، لوازم ورزشی، اقلام خوراکی، آشامیدنی، کنسروهای بسته بندی، انواع گوشی تلفن ثابت و بی‌سیم، قطعات گوشی تلفن همراه، انواع چتر، چمدان، کیف و کفش، باطری‌های قلمی، انواع ساعت، ماشین حساب، پتو، حوله، مجسمه و سایر دکور مشمول طرح شبنم هستند.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون 13 هزار فرم خوداظهاری تکمیل شده که نتیجه آن الصاق هشت هزار بارکد برروی کالاها بوده است.

رئیس صنعت معدن و تجارت دشتستان یادآور شد: بعد از اتمام مهلت مقرر هیچ یک از واحدهای صنفی خرده فروش و عمده‌فروش حق عرضه کالاهای مشمول را بدون کد رهگیری شبنم نداشته و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

محمدزاده افزود: شهروندان می‌توانند با ارسال کد 16 رقمی شبنم به شماره 3000392 از شناسنامه آن کالا و صحت و سقم آن اطلاع حاصل کنند و در صورت عدم تایید کالای مذکور و انجام پیگیری‌های لازم پیامکی مبنی بر درخواست آدرس دقیق فروشگاه به مصرف کننده ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول