اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول 2 سال متوالی صورت گرفت

رتبه دوم دانشگاه دولتی یاسوج به عنوان دانشگاه برتر فرهنگی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه دولتی یاسوج با اشاره به پیشرفت این دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی گفت: دانشگاه یاسوج با همه مشکلات پیش‌رو طی دو سال متوالی موفق به اخذ رتبه دوم کشور در بحث فرهنگ شده است.

رتبه دوم دانشگاه دولتی یاسوج به عنوان دانشگاه برتر فرهنگی کشور

اردوان ارژنگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج ضمن بیان قالب‌های مختلف فرهنگی اظهار کرد: فرهنگ معنای عام و مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فرهنگ دینی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین فرهنگ‌های دینی فرهنگ نماز است که این مهم در دانشگاه یاسوج به صورت جماعت و هر روز برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه دولتی یاسوج از سایر فرامین دینی خبر داد و عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های قرآنی همراه با ادعیه و مناجات‌های دینی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه در حوزه فرهنگ محسوب می‌شود.

این مسئول در ارتباط با پیشرفت‌های چشم‌گیر دانشگاه نسبت به رتبه‌بندی کشوری در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: دانشگاه یاسوج در حوزه فرهنگی بسیار فعال بوده و انجمن‌ها با تمامی تلاش در حال فعالیت هستند چنان‌چه طی دو سال متوالی رتبه دوم کشور در حوزه فرهنگ به دانشگاه دولتی یاسوج رسید.

ارژنگ در پاسخ به سؤالی مبنی بر خروجی کم اعتبارات فرهنگی عنوان کرد: شاید یکی از دلایل پایین بودن خروجی در مباحث فرهنگی عدم شناسایی صحیح آن‌ها باشد.

وی اذعان کرد: امکان دارد بودجه‌ای که به این مباحث اختصاص داده می‌شود به خوبی مصرف نشود و مجریان و کارشناسانی که موظف به تبدیل آن به محصول فرهنگی هستند ضعیف عمل کنند.

این مسئول افزود: عدم شناخت درست موضوعات فرهنگی از دلایل ضعف در این مباحث بوده زیرا ممکن است اعتباری در مسیر فرهنگی تخصیص داده شده باشد اما در برنامه‌های دیگری مصرف شود.

رئیس دانشگاه دولتی یاسوج در ارتباط با نقش اساتید و دانشگاه در ترویج فرهنگ عنوان کرد: دانشجو، دانشگاه و اساتید به نوعی خود یک فرهنگ محسوب می‌شوند و در واقع علاوه بر مروجین مولدین این عرصه به حساب می‌آیند.

وی افزود: این مولدین می‌توانند به هر نحوی فرهنگ را در جامعه گسترش دهند که اگر ترویج خوب باشد اشاعه خوبی را به همراه دارد در غیر این صورت آثاری سوء در جامعه بر جای خواهد گذاشت.

ارژنگ تصریح کرد: اساتید مبلغان فرهنگ و دانشجویان گیرندگان آن هستند و نسل امروز هر آنچه که در ذهنش شکل گیرد به فرهنگ خود منتقل خواهد کرد.

ارژنگ به آثار تحریم‌ها بر کشور اشاره کرد و عنوان داشت: تحریم باید همراه با اقتصاد مقاومتی باشد و در صورتی که فرهنگ مقاومتی ایجاد شود ما به هدف بزرگی دست پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول