اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانش‌آموزان کاشانی

"سیب به جای سیگار" در راوند کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: اولین همایش «سیب به جای سیگار» در دییرستان شهدای صنایع راوند کاشان برگزار شد.

"سیب به جای سیگار" در راوند کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مدیر آموزش و پرورش کاشان عصر امروز در این همایش اظهار داشت: سلامت سرمایه ارزشمندی است که حفظ و ارتقای آن باید جزو مهم‌ترین تلاش‌های زندگی انسان باشد.

حسین حنطه‌ای با اشاره به اینکه توجه به سلامتی همیشه به عنوان یکی از اولویت‌های مهم برای هر نظام اجتماعی در جهان مطرح است بیان داشت: برای اینکه هر نظامی در جهان به توسعه پایدار برسد ارتقای سطح سلامتی افراد آن جامعه و پاسخگویی به نیازهای مردم از جمله اولویت‌های مهم است.

به گفته وی، این نیازها تحت تأثیر شرایط اقتصادی، اجتماعی و محیطی همواره در حال تغییر است و باید مورد سنجش قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش کاشان یادآور شد: توسعه پایدار، توسعه‌ای انسان‌محور است که سلامت فردی و اجتماعی با ابعاد وسیع را متوجه خود می‌سازد.

مدیر دبیرستان شهدای راوند کاشان نیز در این همایش ابراز داشت: برگزاری اینگونه همایش‌ها می‌تواند در راستای ارتقای سطح علمی در بخش بهداشت و سلامت نوجوانان و جوانان دانش‌آموز تأثیرگذار باشد.

سید محمد جعفرپور تصریح کرد: حفظ سلامتی و شادابی بدن از کارهای پسندیده است که در قرآن نیز به طور مؤکد توصیه شده و با توجه به دستورات و تعالیم اسلام هرگونه آسیب‌رسانی از جمله استعمال دخانیات به بدن قابل قبول نیست و انسان باید در پیشگاه خداوند متعال جوابگو باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از زمان‌های گذشته سیب به عنوان نماد سلامت میان جوامع و سنن مختلف شناخته شده ابراز داشت: انتخاب سیب به عنوان نماد سلامت به این دلیل است که می‌تواند تعداد میکروب‌های مفید در دستگاه گوارش را افزایش دهد.

جعفرپور یکی از حقوق اساسی دانش‌آموزان را دانستن و آگاهی ذکر و خاطرنشان کرد: در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است، آگاهی دادن و اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه مضرات سیگار به عنوان یک معضل اجتماعی و یک مسئله بهداشتی، ابتدایی‌ترین حق دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه سیگار شایع‌ترین علت قابل پیشگیری مرگ در جهان و عامل بروز بسیاری از انواع سرطان‌ها است متذکر شد: بیش از 4 هزار نوع ماده سمی در سیگار وجود دارد که بیشتر آنها سرطان‌زا هستند.

همایش سیب به جای سیگار با حضور دانش‌آموزان و خانواده آنان همراه با برگزاری مسابقه و نقاشی همگانی در دبیرستان شهدای صنایع راوند کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول