اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

ایران در تولید مقالات نانوتکنولوژی در رتبه چهارم خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: وقتی بحث پرونده هسته‌ای به میان می‌آید در نانو تکنولوژی ایران رتبه چهارم تولیدات مقالات در خاورمیانه و رتبه چهاردهم را در دنیا داراست.

ایران در تولید مقالات نانوتکنولوژی در رتبه چهارم خاورمیانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدرضا میر تاج‌‌الدینی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه هوشمندسازی مدارس که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع)، اظهار داشت: لقب امام رضا (ع) در میان روایات و ادبیات دینی به عالم آل محمد مشهور است و همه مردم این لقب را به خاطر دارند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در دوره آن امام علم آن حضرت در مناظره با مذاهب و شخصیت‌های برجسته اهل بیت نمایانگر قدرت والای دانش و تفکر آن امام بزرگوار بود.
وی با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) در مورد مقوله علم گفت: ایشان فرمودند که هرکس جویای علم است باید آن را در رفتن به عمق دریاها جستجو کند چرا که در مرکز تشیع سؤال بدعت نیست و راه برای فکر کردن باز است زیرا ما در چنین مکتب بزرگی زندگی می‌کنیم و اگر ملت ایران در این راه پیشرفت در علم و دانش عقب بماند نمی‌تواند ادعای پیرو مکتب اهل بیت را بکند.
میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه ایران یک الگو در منطقه است، بیان داشت: مسئله بیداری اسلامی که اکنون شاهد روند همه جانبه آن در سرتاسر جهان هستیم مصداق الگوی آن انقلاب اسلامی ایران است چرا که این موضوع یک حرکت مردمی است و از کشورهای اسلامی شروع شد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: وقتی بحث پرونده هسته‌ای به میان می‌آید در نانو تکنولوژی ایران رتبه چهارم تولیدات مقالات در خاورمیانه و رتبه چهاردهم در دنیا است و همچنین رتبه اول در میان کشورهای اسلامی است که این مهم یکی از ضرورت‌های نظام اسلامی است.
وی تصریح کرد: لفظ هوشمندسازی باید طوری باشد که کشور تقلیدی عمل نکند چرا که هوشمندسازی به کامپیوتر، اینترنت و دیتا گفته نمی‌شود بلکه به فکور بودن مربیان، مدیران و دانش‌آموزان وابسته است و با این دیدگاه اگر جریان فکر کردن در مدارس شکل بگیرد فلسفه هوشمند آن موقع نام پیدا می‌کند.
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد سند چشم‌انداز 1404 گفت: فناوری اطلاعات بستری است برای رسیدن به دانش و فکر چرا که ابزار سرعت عمل را زیاد می‌کند و همچنین اگر در مقوله تکنولوژی و ارتباطات جدی عمل کنیم در آن زمان ایران سرآمد پیشرفت در منطقه است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول