اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

برپایی نماز جمعه موجب تثبیت نظام می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: نماز جمعه به لحاظ جایگاه آن از حیث سیاسی، اجتماعی و اقتدار ملی تثبیت کننده نظام است.

برپایی نماز جمعه موجب تثبیت نظام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در جلسه ستاد نماز جمعه کرمان اظهار داشت: طی چند سال گذشته سعی و تلاش ستاد بر فرهنگ‌سازی به منظور کیفی و کمی نماز جمعه صورت گرفته است.

وی بیان داشت: عمر نماز جمعه در جمهوری اسلامی 30 سال است و از بدو انقلاب اسلامی این نماز باشکوه در ایران اقامه می‌شود در حالی که اهل سنت از صدر اسلام به اقامه نماز جمعه همت داشتند.

عرب‌پور با اشاره به اینکه نظرسنجی‌های متعددی در مورد دلایل حضور و یا عدم حضور مردم در نماز جمعه به عمل آمده است، ابراز داشت: نقش صدا و سیما، خانواده و آموزش و پرورش در تشویق جوانان به این فریضه عبادی سیاسی بسیار مؤثر است.

رئیس ستاد نماز جمعه کرمان در جمع معاونان و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: تنها 2.5 درصد مردم شهر کرمان در نماز جمعه کرمان شرکت می‌کنند که نسبت به جمعیت بسیار کم است.

وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ راهکارهایی در این زمینه تصریح کرد: آموزش و پرورش باید در جلسات اولیا و مربیان بیشتر به اصل نماز جمعه بپردازد.

عرب‌پور خاطرنشان کرد: نماز جمعه به لحاظ جایگاه آن از حیث سیاسی، اجتماعی و اقتدار ملی تثبیت کننده نظام است.

امام جمعه موقت کرمان با تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر (ع) و اهمیت دهه اول ماه ذیحجه اذعان داشت: 9 روز اول ماه ذیحجه به دلیل کسب معنویت و معرفت ارزش فراوانی دارد و در آن عید قربان روز پیروزی بر نفس فرا می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم چند بار از دهه اول ماه ذیحجه نام برده است، گفت: ایام معدودات، ایام معلومات و ایام مناجات 40 روزه حضرت موسی نمونه آن و دلیلی بر عظمت این ایام است.

به گزارش فارس جلسه ستاد نماز جمعه کرمان در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار و اعضای ستاد به ارائه راهکارها در زمینه هرچه باشکوه‌تر برگزاری نماز دشمن‌شکن جمعه پرداختند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول